defecte HD's vervangen .....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Probleempje : Pentium 1, experimenteel, bedoeld voor radio ( radiozendamateurs ) experimenten, digitaal, win 98 en W2K PROF 4, HD ( een z.g. 'bigfoot' is vernield, de analyse :rolleyes:toonde vele B sectoren aan :confused::(.

Kan ik nu deze HD vervangen door b.v. een MAXTOR 80 G IDE vervangen ? Of niet ? Zo neen, waardoor dan wel ?

Met dank voor antwoord in ieder geval :-),

Leon10000.

PS : dezelfde dag is ook op een andere PC ( XP prof ) een schijf vernield aangetroffen ( SATA, Maxtor 80 G ) : ook B sectoren ..... alle diagnostische prgr geven aan : fysieke beschadiging .....

In het handboekje van het moederbord van de PC zou het antwoord moeten staan. Het is een wat oudere PC en dus een PATA-HD. Vaak zit er bij oudere moederborden een restrictie aan de maximale omvang van de HD.

Een nieuwe HD betekent bijna altijd Windows opnieuw installeren, tenzij er een bootable kopie op een andere HD is gemaakt met bijv. Ghost.
Bij de herinstallatie zijn alle drivers voor de hardware nodig. Die zijn meestal wel te vinden op de web site van de moederbord fabrikant.

Hoi !

80 Gig gaat je PI niet " zien ", de limit is mogelijk 32 Mb of zelfs 512 Mb.

Evt. op te lossen via DDO (Dynamic Drive Overlay): http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_drive_overlay

Evt. heb ik hier nog een goede Quantum Bigfoot voor je liggen:ik dacht 6,4 Mb, gratis ophalen.

Greetz,

Harry.

Met dank voor de reacties :)

1-handboekje not available ( weg ), dus hele uitzoekerij :(
2-ja, backups gelukkig wel gemaakt :).

Harry : ja daar was ik al bang voor ( "80 Gig gaat je PI niet " zien ", de limit is mogelijk 32 Mb of zelfs 512 Mb") ... quantum bigfoot leuk ! Ik kom hem als dat kan tzt ophalen, ik ben nu nog maar net uit ziekenhuis ( oogoperatie ).

Ik neem nog contact op via deze ( jullie ) zeer mooie, onvolprezen site / forum ! :thumb:

Gegroet, Leon25.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan