Defecte vga-kaart of DB stekker?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freakiej

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Berichten
1.424
Hallo,

K'weet niet of m'n onderwerp wel goed staat, maar k zie geen rubriek met grafische kaarten of iets dergelijks, maar oke!
Computer van kennis geeft geen beeld. Uit systeemspeaker hoor ik: lang, kort, kort.
In boekje Bios Basics zie ik deze oplossing staan:
Defecte videoadapter, defecte grafische kaart.
Hier heb ik een extra vga-kaart liggen, dus die zou ik kunnen proberen.
Maar van de DB (15 pin) stekker is nr. 9 weg. Hier ben ik niet bekend mee. 't Schijnt dat pin 9 voor 5V staat.
Kan ik hieruit concluderen dat het aan de stekker ligt, of aan de vga-kaart?
Je noemt 't trouwens toch een db-stekker? Weet 't niet zeker maar dacht het wel, ter verduidelijking, stekker die ik vanaf de CRT-monitor in pc stop.
HG,
Simon
 
Geplaatst door Freakiej
maar k zie geen rubriek met grafische kaarten
Toch iets verder kijken, we hebben wel degelijk een videokaarten sectie.:)
Hardeware > videokaarten, dan kom je in de volgende link terecht:
http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=39
Je hoeft hem niet opnieuw te stellen, de topic wordt vanzelf verplaatst als dat nodig is.

Ik weet niet beter, dan dat je een VGA stekker hebt of een DVI stekker. Als je een error beep uit de pc speaker krijgt ligt het aan de hardware die op het moederbord zit of is aangesloten. Voor zover ik weet geeft een moederbord geen error beeps als er iets met een externe kabel is. Ik zou dus eerst de videokaart eruit halen en opnieuw plaatsen. Tevens controleren of de fan op de videokaart wel (goed) draait. Daarna een andere videokaart proberen.
 
Geplaatst door Freakiej

Maar van de DB (15 pin) stekker is nr. 9 weg. Hier ben ik niet bekend mee. 't Schijnt dat pin 9 voor 5V staat.
Kan ik hieruit concluderen dat het aan de stekker ligt, of aan de vga-kaart?

Op een VGA stekker komt geen spanning op. Pin 9 is dus unused. kijk maar.

http://www.bbdsoft.com/video.html
 
Bedankt voor reacties. Kga 't morgen proberen als 't lukt/niet lukt horen jullie 't nog wel!
@vanzwam -> vaag! kzit hier met handleiding van videokaart, en daar staat 't ook in! maar als 't, zoals crash beweerde, aan de videokaart ligt, dan hoeven we ons hier niet druk over te maken :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan