defenitie van woorden die gebruikt worden bij downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

hein1998

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2011
hallo

ik ben een beginnend downloader ik gebruik utorrent en download van thepiratebay en isohunt

maar ik wil weten wat al die woorden die ze bij downloaden gebruiken percies betekenen

seeders=
leeders=
peers=

en je download snelheid hoe krijg je die omhoog ligt dat aan je router of aan je provider

alle info is welkom

mvg hein

http://nl.wikipedia.org/wiki/BitTorrent

Lees dit stuk eens door en je komt een heel eind.
seeders= iedereen die een bestand kompleet binnen heeft
leechers=zij die een bestand aan het dowloaden zijn
peers=iedereen die seed en leecht

Hoe meer peers hoe hoger de snelheid over het algemeen

dus als ik het goed begrijp is seeders+leeders=peers bijv. 10 seeders+ 4 leechers = 14 peers

oke maar hoe werkt het dan percies iemand upload een bestand die word gedownload door de eerste leecher en hoe dan verder en soms zie je dat er 75 seeds zijn en 42 leechers hoe zit dat dan

Bij torrents is het ook zo dat peers die meer upload bandbreedte beschikbaar stellen ook sneller kunnen downloaden. Een goede regel is om de upload snelheid in te stellen op 80% van het maximum dat de provider jou geeft.

Het is ook belangrijk om een poort open te zetten in je router (indien je een router hebt). Wanneer de poort die het torrent programma gebruikt niet open staat kunnen mensen zich niet met je verbinden. Naast het aantal seeders heeft dit ook een grote invloed op de download snelheid.

Laatst bewerkt:
Bij torrents is het ook zo dat peers die meer upload bandbreedte beschikbaar stellen ook sneller kunnen downloaden. Een goede regel is om de upload snelheid in te stellen op 80% van het maximum dat de provider jou geeft.

Het is ook belangrijk om een poort open te zetten in je router (indien je een router hebt). Wanneer de poort die het torrent programma gebruikt niet open staat kunnen mensen zich niet met je verbinden. Naast het aantal seeders heeft dit ook een grote invloed op de download snelheid.

hoe moet je zo'n poort open zetten dan

Dit kun je doen m.b.v. de instructies op onderstaande website (Engelstalig):

http://portforward.com/

Je kiest eerst je router uit de lijst en daarna de torrent client die je gebruikt.

@Hein1998: Gaarne nieuwe vraag maken voor bovenstaand probleem. Dit heeft niets meer met je orginele vraag te maken.

Succes:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan