Defrag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuknl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Ik had dus een vollere partitie na het formatteren, maarja nu had ik die mapjes van die partitie ff verplaats. Ook de verborgen mappen zichtbaar gemaakt, en daar staat allene de msdownld.tmp map tussen. Die liet ik staan, maar de normaal zichtbare mappen (samen nu 3 gb (net)) ff op de C geparkeerd. Het is dus een partitie en niet apparte hd. Ik opnieuw geformateerd, maar er blijft staan als hoeveelheid ingebruik: 41,6 GB terwijl die msdownld.tmp map maar 0 bytes is!

Hoe kan dat? FF formatteren doe ik nu niet want 't is een partitie van 781 GB:D Ik heb nu dus al opnieuw gedefragmenteerd met de eigen windows defrag. Toen het ineens zo gek was kwam door: defragller van piriform...
Iemand ideeën?

alvast: thnx!

Je vraag is me volstrekt onduidelijk.
Probeer hem opnieuw te formuleren.

.tmp bestanden kun je met een gerust hart verwijderen.

Ik heb dus mijn schijf gedefragmenteerd met defragller van piriform. Maar in plaats van dat de in gebruik genomen ruimte kleiner werd door het defragmenteren, werd deze alleen maar groter. Ik heb dus 1 verborgen map op die D schijf, maar op die D is NIET mijn windows geinstalleerd.

Kan ik die map zeker weten verwijderen die msdownlds.tmp? Hij is wel 0bytes maar waarom staat hij er anders?

En die partitie is nu dus 41 gb, terwijl als ik alle mappen selecteerd die daar op staan, dan rechtermuisknop en eigenschappen, staat er 2,95. Dat vind ik dus raar...:confused:

.temp staat voor temporary (tijdelijk).
Wordt gebruikt voor het tijdelijk parkeren van gedownloade bestanden, waarna de installatiebestanden (meestal) uit die map verwijderd worden.

Je schijf wordt niet voller na een defragmentatie, alleen worden de div. progammabestanden weer (voor zover mogelijk) weer netjes bij elkaar gezet zodat in het vervolg niet de hele schijf afgezocht hoeft te worden naar her en der vernsnipperde fragmenten, m.a.w. hij wordt sneller bij het opstarten van een progamma.

Klik met je rechtermuisknop op de betreffende schijfletter, en je kunt precies zien hoe hij ingedeeld is. Dus hoeveel er gebruikt wordt en hoeveel er vrij is.
Dus niet de mappen selecteren, maar de schijfletter.

Toch is hij groter. Als ruimte in gebruik via dus de hd selecteren en dan rechtermuisknop staat er dus als ruimte in gebruik: 45GB

Nog enig idee waar de ruimte is gebleven?

Je hebt ook te maken met verborgen bestanden en mappen. Daarnaast zal systeemherstel het nodige in beslag nemen. Net als Hyberfil.sys en Pagefile.sys.

Maar wat raar dat het dan eerst wel minder was...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan