Defraggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Z33W13R

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2007
M'n pc was belachelijk langzaam, dus ik besloot te defraggen:

Ik begon met de gewone windows defrag: na ongeveer 24 uur was hij al op 4%

(na dat ik gecanceled had heb ik nog een probleem gekregen: het laad scherm van windows duurt 5 minuten, daarna gewoon weer snel, ik hoop dit te kunnen oplossen door een volledige defragmentatie te doen)

Even gezocht wat een goed programma was, en nu heb ik de trial van O&O

maar dat duurt nog steeds heel lang... (hij zegt 5 uur maar als ik terug kom van school is het nog steeds 5 uur)

en aangezien na die 24 uur mn pc een beetje heet werd (60 graden voor processor en 40 voor hdd, normaal beiden 25 tot 30) wil ik graag weten hoe dit komt (btw, virus scanner ect. staat uit)

Specs: 250 GB hdd, core 2 duo 6600 1gb geheugen

mja ik heb dus 2 problemen: hoe versnel ik dat defraggen en wss ook hoe versnel ik dat laad scherm

alvast bedankt,

Z33W13R

[hier en dit

probeer deze site en doe is een schijfopruiming, verwijder wat oude systeemherstelpunte.

ook het programma bootvis.exe kan tijd besparen op 5 minuten veel iig

Doe eerst eens een schijfcontrole: Deze computer > rechtklikken op de schijf > eigenschappen > extra > foutcontrole, nu controleren > twee vinkjes zetten > starten > ok, en opnieuw opstarten.

En wat bootvis betreft..dat maakt dus geen bal uit hè!
Van de Micrsoft site zelf ( de maker van het programma):

Please note that Bootvis.exe is not a tool that will improve boot/resume performance for end users.

Deze zit al standaard vanaf XP en dat lees je hier:
The Windows development team at Microsoft has taken bold steps in making fast startup PCs a reality with the Microsoft Windows XP operating system.

Het hele artikel:

http://www.microsoft.com/whdc/system/sysperf/fastboot/default.mspx

Laatst bewerkt:
Ik gebruik al tijden met veel plezier het programma diskdefrag van auslogics.
Dit is een gratis alternatief.
Overige genoemde opties dragen zeker een steentje bij.
Daarnaast laat ik pagedefrag lopen omdat de overige defraggers de pagefile.sys overslaat.

Ik zou ook eens kijken naar de hoeveelheid opstarters in msconfig.
schakel hier uit wat niet noodzakelijk is bij het opstarten.

Als zowel de windows als de O&O defragmentatie niet lukken lijkt mij de kans toch wel groot dat er wat fouten op de schijf staan, en dan heeft het weinig zin om nog andere defrag programma's te installeren.

en wat bootvis betreft waarom versnelt mijn opstarttijd dan toch met meer als 10 seconden.

Weet ik niet, maar zou Microsoft geen gelijk hebben dan?
Bootvis versnelt wel maar zit standaard in XP! Dus hem handmatig nogmaals uit te voeren heeft geen zin.
Maar nogmaals, ik ga af op Microsoft zegt en dat zijn toch de makers ervan.

Laatst bewerkt:
heeft wel zin want je weet niet wat de frequentie is waarmee microsoft deze app. dit uitvoert

Dus dit is niet waar wat MS zegt:

Please note that Bootvis.exe is not a tool that will improve boot/resume performance for end users.

Knap van je hoor.
Maar ik hou erover op!

Veel snelle reacties zeg :)

ik had bootvis al gebruikt (was ik vergeten te zeggen) had geen nut
het enige gedeelte waar hij ook lang over doet is het laadscherm, daarna is hij weer redelijk snel (niet zo snel als de eerste keer, dus daarom wilde ik een defrag doen, (anti spyware/virus dingen ect. draai ik elke week en msconfig bekijk ik ook 1x per maand ong)

maar ik ga ff die fout controle draaien en dan ff hopen dat beide problemen dan verholpen kunnen worden :)

iig bedankt voor de reacties tot nu toe

Z33W13R

kheb ff de fout controle gedraait, duurde ff maar hij vond 2 foutjes, beide in een rar bestand

ben nu O&O aant draaien maar dat gaat nog steeds niet snel (hij zegt wel dat het 25 minuten nog duurt en het gaat gwn omlaag, maar hij zit vast op een map van DiRT (iig al 15 minuten) dus ik denk niet dat hij nog verder gaat komen...)

keb het laadscherm nog niet bekeken, eerst ff defraggen...

dat X-Setup klinkt een beetje als iets waarmee ik de boel beetje kan ver%^&en dus dat doe ik nog ff niet

een virus scan heb ik al gedaan (AVG Free)

Z33W13R

Het defraggen is gelukt met diskdefrag van auslogics. nu is hij nog voor 17% gefragmenteerd, mss dat dat nog met een ander progje kan, maar dat is niet zoveel :) (eerst was het 70%)

het windows xp laadscherm duurt duurt nog wel heel lang (4 minuten 23 seconden)
bootvis en defraggen heeft niet geholpen helaas....
al lijkt het alsof de pc de eerste 10 seconden alleen wat doet en 4 min 13 sec nix

mss dat er een bestand is beschadigt tijdens een crash van het defraggen...

en dat betekend dat ik wss xp opnieuw moet installen en dus mn hdd moet formatteren(en dus mn 200 gig aan waardevolle bestanden (die 60 gig aan games kan natuurlijk worden gereinstalled wel reinstallen :P) die niet ff makkelijk kunnen worden gebackupt)

heeft iemand nog ideeen of werkt X-Setup ook bij deze problemen?

Z33W13R

Begin eerst met het opstarten van de XP cd, ga naar de repair/herstelconsole en voer daar een chkdsk /r uit.

Overigens dient je bij een defragmentatie minimaal 15% vrije schijfruimte te hebben.

En dat progje?, zie je toch gewoon zelf wat dat doet? kun je gewoon lezen.

heb nog ff een keer O&O gedraait, en nu liep hij niet vast nog maar 7% gefragmenteerd

maar op de site van dat progje staat niet zoveel nuttige informatie over wat hij precies kan

heb hem wel gedownload, maar alle selecteerbare opties zijn grijs dus dat gaat niet werken...

dan idd maar ff wat met de cd doen...

*duikt in groote bak met cd's* (nja als ik weer thuis ben :P)

iig bedankt tot zover :)

Hij doet het nog steeds niet :( (was ff weekje weg)

als iemand nog suggesties heeft hoor ik ze graag

maar ik denk dat ik vista + 500gb hdd extra ga kopen (voor dual-boot) dus ik denk niet dat ik er nog veel last van ga hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan