Defragmentatie lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

snobo

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Berichten
16
de laatste tijd lukt mijn systeemdefragmentatie (windows ME) niet of moeizaam.
De virusscanner heb ik al uitgeschakeld.
Op het moment dat ik de defragm. opstart loopt hij vrij snel vast met een wit scherm met als tekst onderin: de inhoud vh station is gewijzigd, bezig met opnieuw opstarten.
Als ik daarna de PC uit en aanzet en opnieuw begin komt de defragm. weer wat verder, maar loopt weer vast.
Gisteren wilde ik defragmenteren, maar na 7 maal opnieuw opstarten, was ik nog niet klaar. Toen was de schijf ong. 80% gedefragmenteerd.
Vanochtend opnieuw begonnen en hij liep gelijk bij de start al weer vast.
Wie weet de oplossing?

Erik
 
En.... heb je kabel internet?
Trek dan de voeding van het kabelmodem er uit, of het kabeltje van je comp los maken.

Lang geleden dat je hebt gedefragmenteerd?

Dan kan het heeeeeel lang duren.

Zelf defragmenteer ik bijna iedere week, duurt dan ca 1 uur.

Zo doe ik het: (Win 98)
CTRL ALT DEL en alles Taak Beëindigen, behalve
Explorer en Systray.
Kabelverbinding los (doe ik dit niet, dan krijg ik soms ook de melding over gewijzigde inhoud)

En... voor je gaat defragmenteren: tijdelijke Internetbestanden verwijderen.
En scandisk uitvoeren.

Het feit dat je een melding krijgt van zoveel %, of dat defrag opnieuw begint, komt omdat de gegevens nog niet op de goede plek staan.
Het defragmenteren gaat wel verder, maar het percentage wat goed staat blijft even gelijk omdat de files nog niet aan elkaar gekoppeld zijn, en er weer ruimte gemaakt moet worden voor een gedefragmenteerde file.

:cool:
 
Kan ook zijn dat je een zooitje kapotte clusters op je schijf hebt. Voer eens een schijfcontrole uit en laat zoeken naar kapotte clusters.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan