defragmentatie werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

channah

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2004
Geen idee of ik hier goed ben maar ik probeer het toch maar.

Als ik wil defragmenteren,wordt er wel aangegeven geschatte ruimte voor defragmentatie maar daarna gebeurt er eigenlijk niets meer na ± 20 min is hij nog steeds bestanden aan 't comprimeren en staat de balk op 1 procent.

Ik heb het ook al in veilige modus geprobeert zelfde resultaat.

Ik kan me een geval herinneren van iemand die nog nooit gedefragmenteerd had en bij wie het hele proces ruim 9 uur in beslag heeft genomen. Maar dit terzijde.
Hoe groot is je schijf? Hoe vol/leeg is je schijf? Heb je meerdere partities op de schijf? Zo ja, hoe groot is de partitie waar XP opstaat?

Fonz

Defragmenteer je wel in de veilige modus? Overigens kan die eerste procent erg lang duren en vind ik 20 minuten nog niet eens zo zo lang.

[edit]Niet goed gelezen; je had de veilige modus al geprobeerd[/edit]

Laatst bewerkt:
Geplaatst door channah
Geen idee of ik hier goed ben maar ik probeer het toch maar.

Als ik wil defragmenteren,wordt er wel aangegeven geschatte ruimte voor defragmentatie maar daarna gebeurt er eigenlijk niets meer na ± 20 min is hij nog steeds bestanden aan 't comprimeren en staat de balk op 1 procent.

Ik heb het ook al in veilige modus geprobeert zelfde resultaat.

het gaat inderdaad wel even langer duren dan 20 min;)

Je kunt toch aan het rood heel goed zien HOE gedefragmenteerd je schijf is?
Als het erg veel is kan het behoorlijk lang duren.
Wel vind ik het vreemd dat hij begint met comprimeren en niet met verplaatsen. Of heb je nog maar weinig ruimte over?

defragmenteren

weet niet als je wel eens progamma s downl maar als je dat doet kun je Diskeeper wel eens proberen werkt goed en snel.:thumb:

Daarom vroeg ik hoe groot de partitie voor XP is. Wanneer daar minder dan 15% leeg is, defragmenteerd 'ie niet.
Maar wat heeft downloaden met defragmenteren te maken?

Fonz

Maar deze staat op 1% met comprimeren dus je zou zeggen dat er wel ruimte moet zijn.

Nemo bedoelt: download diskkeeper. Werkt snel en goed.

Laatst bewerkt:
Klopt. Ik denk toch dat de threadstarter het nog maar een keer in de veilige modus moet proberen en in de tussentijd maar even moet gaan eten, afwassen, tv kijken en dan weer een keertje kijken.

Fonz

Misschien kan Channah (mooie naam!) beter wachten tot het ontbijt :D Ik denk dat het plaatje hardstikke rood is!

Zeker mooie naam, maar ze zal zeker geduld moeten hebben.

F.

Inmiddels is het toch gelukt, inderdaad moet wel geduld hebben heeft met elkaar ong. 3 uur geduurd. Heb eigenlijk nog nooit gehad dat het zolang duurde.

De schijf is in 2 partities en schijf C waar ik mee begon heeft ruimte genoeg 61% daar deed ie ± 2,5 uur over Schijf D had niet genoeg ruimte over 9%( moet maar eens een paar dingen verplaatsen) deed ie toch nog ± 30 min.

Nogmaals had eigenlijk nog nooit meegemaakt dat het zolang duurde, behalve de allereerste keer op een andere,langzamer comp. toen ik nog niet wist dat het wel regelmatig nodig is.

Iedereen bedankt voor het meedenken zal eens naar dat programma kijken wat aanbevolen werd.

Laatst bewerkt:
Nog even wat opmerkingen beantwoorden.

Ik doe altijd eerst schijfcontrole voor ik ga defragmenteren.

Eigenlijk was alles overwegend blauw daarom vind ik het ook zo vreemd dat het zo lang duurde

Ik was eigenlijk gewend dat er in ieder geval iets gebeurde had nu echt het idee dat het ergens stokte

In ieder geval allemaal nogmaals Hartelijk bedankt

Laatst bewerkt:
Geplaatst door channah
Inmiddels is het toch gelukt, inderdaad moet wel geduld hebben heeft met elkaar ong. 3 uur geduurd. Heb eigenlijk nog nooit gehad dat het zolang duurde.
Als je regelmatig defragmenteert (ook niet overdrijven) dan zal die eerste 1 procent wel sneller gaan.

Re: defragmenteren

Geplaatst door nemo2112
weet niet als je wel eens progamma s downl maar als je dat doet kun je Diskeeper wel eens proberen werkt goed en snel.:thumb:

Ben even op zoek gegaan naar Diskkeeper vond alleen een 15 daagse probeer versie is daar ook een free versie van?

geloof niet dat hier een free ware versie van bestaat
maar je kunt misschien wel ergens een ........vinden.

weet niet als je hier over serials of andere code s mag praten

Geplaatst door nemo2112
geloof niet dat hier een free ware versie van bestaat
maar je kunt misschien wel ergens een ........vinden.

weet niet als je hier over serials of andere code s mag praten

Nei, dat mag niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan