defragmentatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter ipea
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ipea

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2001
Hallo,

Als ik hier niet goed zit met mijn vraag...sorry daarvoor maar ik kon niet echt vinden waar ik deze vraag moest plaatsen.

Ik heb mijn computer geformateerd en opnieuw geinstalleerd win 98
Heb 5 stations, C,D,E,F,G
Op C duurt defragmenteren bijna 4 uur en dat lijkt me niet normaal.
Alle op de achtergrond draaiende zaken uiteraard uit
Iemand enig idee????
met dank
ipea

Start eens op in veilige modus (f8 tijdens het opstarten) en ga dan eens defragmenteren

defrafmentatie

Ja dat had ik ook bedacht alleen.....betekent dat dat ik dat iedere keer meot doen????

Nee hoor, alleen ben je dan in windows wat langer bezig met defragmenteren

het ligt er ook aan hoe groot is je hd en hoeveel data staat er op . bij mij 120 gb en bijna vol duurt het meer dan 6 uur

Of download Newdefrag hier scroll wat naar onderen, tooltje is van ME ''gepikt.'' Pak het uit in een mapje, na het unzippen van Newdefrag pak je deze vast met ingedrukte linkermuisknop en sleep je het progje naar Start/Programma's/Bureau-accessoires/Systeemwerkset, laat daar de muisknop los in het uitrolmenu, vandaar uit starten. Ik hoef niks af te sluiten maar normaal gesproken ook in veilige modus, een wereldprog!

defragmenteren

oke allemaal bedankt, ik heb newdefrag gedownload.
maar snap nog steeds niet hoe het kan dat het zo lang duurt. Nooit eerder gehad.
Nog ff info...Totaal 128 MB Ram
C heeft 4.87 GB en gebruikt er 1.02

groetjes
ipea

Hoe langer je wacht met een defrag hoe langer dat duurt, heb je nou al newdefrag gebruikt? Je merkt echt het verschil! Ik heb nu XP, die heeft helemaal een rare defrag, maar dat is een ander verhaal.

defragmenteren

sorry Geeske
misschien was ik niet duidelijk, ja ik heb hem gebruikt en het scheelt inderdaad
toch snap ik nog steeds niet waarom de "normale"defragmentatie van win98, (die gebruikte ik altijd en nooit een probleem) zo lang duurt.

Ja de defrag van XP ken ik ook oa daarom heb ik XP er weer af gegooid
groetjes
Ipea

Misschien moet je eens een schijfcontrole doen, zit in hetzelfde uitrolmenu, ook in veilige modus. Kijk ook eens of er wat kan worden uitgezet in msconfig. (Start/Uitvoeren en typ msconfig, tabblad opstarten)
En hier kan je zien wat er opstart en of het nodig is of niet.

Nog even: ook bij newdefrag is het wel handig om de taak van spywareguard (als je die hebt) te beeindigen.

defrag

hai Andre,,
wat is in hemelsnaam spygard?????
mijn vraag maakt al duidelijk dat ik dat niet heb maar ben gewoon nieuwsgierig

defrag

Nou Hendricus,,,
Ik heb hem gedownload, geinstalleerd.Zeer indruk wekkend...maar uh moet ik ook iets doen met zaken die hij laat zien????
Sorry misschien stom maar ik snap er niets van

Kijk hier voor meer info over spywareguard. Enne..je hebt dat prog gelijk maar geinstalleerd. Ik heb er geen ervaring mee. Op mijn pc staan spywareblaster, spybot en adaware, daarover vind je op helpmij ook de meeste info. Typ maar eens in onder de knop zoeken (
zoeken.gif
) boven aan de pagina.
Een spywareguard gebruiker kan je eventueel verder helpen.

Laatst bewerkt:
Als je SG hebt geinstalleerd hoef je niets meer te doen, behalve bij options alles aanvinken en regelmatig updaten.
Updaten moet je bij die andere progs die Hendricus noemde ook regelmatig doen. Maar ga eerst maar eens zoeken.
Overigens, met alee 4 de progjes (SG, SB, S&D en AdAw) ben je bijna gegarandeerd spyware-vrij (bij regelmatig gebruik en updaten).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan