Defragmentatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwardmauritz

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2003
Als ik mijn C-schijf wil defragmenteren begint hij na het lezen weer opnieuw. Ik kan hem een nacht aan laten staan maar hij defragmenteert niet. De D-schijf defragmenteert wel.
Wat is/ zit er fout op mijn computer en wat kan ik er aan doen?
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet.

Schakel eens je energiebesparende opties uit en je internetverbinding tijdens het defragmenteren.
Iedere keer wanneer er iets naar de HD geschreven wordt zal het systeem opnieuw beginnen en dat is waarschijnlijk wat er bij jou gebeurt.

In Win9x is dit normaal, defragmenteren in de veilige modus gaat zoals Sigma al eerder aangaf dan het best.

In Windows 2000/XP heb ik hier i.i.g geen last van en anders zou veilige modus ook wel moeten helpen.

Bij het opstarten van je pc meteen op F8 achter elkaar blijven drukken, vervolgens krijg je een menu op je scherm en daar kan je kiezen voor veilige modus. (ziet er wel raar uit, grote iconen en zo)

En die tip van Andre Klaver is een goeie, heb dat tooltje ook gedraaid toen ik nog Windows 98 se had, defrag gaat pakweg 75% sneller! Tooltje is van ME ''gepikt'' pak het uit, na het unzippen van Newdefrag ga je naar Start/Programma's/Bureau-accessoires/Systeemwerkset en Drag&Drop Newdrag.exe naar het uitrolmenu, zo heb je Newdefrag bij de hand, liefst ook runnen in veilge modus.

Iedereen bedankt

Als ik de defragmenteer begint hij nog wel eens op nieuw maar hij komt wel steeds verder. Met Newdefrag gaat het inderdaad lekker snel.

In ieder geval edereen bedankt voor zijn of haar adviezen!

hoi
ik heb hier almeer van gehoord .
je moet ervoor zorgen dat je je schermbeveiliging
uit geschakeld hebt.
als het goed is doet ie het nu wel.

Geplaatst door bukum
hoi
ik heb hier almeer van gehoord .
je moet ervoor zorgen dat je je schermbeveiliging
uit geschakeld hebt.
als het goed is doet ie het nu wel.

Het starten in veilige modus zorgt ervoor dat er geen andere progjes meedraaien die het defrag-proces kunnen verstoren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan