defragmenteren blijft "hangen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

hvanlent

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2004
hoi, na tussentijds het defragmenteren van de C-schijf te hebben afgebroken, heb ik nu steeds een probleem met defragmenteren in windows 98SE; deze start wel op, maar blijft dan vrij in het begin "hangen", ook na uren wachten. Bovenstaand probleem geldt alleen voor de C-schijf; de D- en E schijven kan ik wel defragmenteren!

Welkom op Helpmij.:)

Gebeurt dit ook als je in Veilige modus gaat defragmenteren?

Tip van Gezina:
Geplaatst door gezina
Tip: Of download Newdefrag (gratis), scroll wat naar onderen, tooltje is van ME ''gepikt'' pak het uit, na het unzippen van Newdefrag ga je naar Start/Programma's/Bureau-accessoires/Systeemwerkset en Drag&Drop Newdrag.exe naar het uitrolmenu, vandaar uit starten.
Bron:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=191067&highlight=newdefrag

Newdefrag is sneller dan de Win98(se) defragmentatie programma.

In veilige modus scannen, dan draaien er geen programma's mee die het proces kunnen verstoren.

En de tip van Crash is top, had ik zelf ook toen ik nog windows 98 se draaide!

Jee, was me eigen tip zie ik nu. :D

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gezina
had ik zelf ook toen ik nog windows 98 se draaide!

Jee, was me eigen tip zie ik nu. :D
Ik heb er zelf ook nog plezier van gehad, toen ik Win98(se) had draaien.
Nu zet ik het standaard op een computer, waar ik Win98(se) op moet installeren.:)

Yep, wereldprogje, oorspronkelijk een tip van Ton Kleinkramer. :)

het is misschien wel een oplossing maar echt handig is het niet om steeds in veilige modus te defragmenteren.
is er geen handiger oplossing?

ps,ik heb xp draaien

Geplaatst door goldvinger
het is misschien wel een oplossing maar echt handig is het niet om steeds in veilige modus te defragmenteren.

Zie verhaal Crash qua newdefrag.

Geplaatst door goldvinger
De tipt die hierboven staat.

Het is eigenlijk beter om te defragmenteren in veilige modus.
Er draait namelijk niets op de achtergrond mee(virusscanner firewall, enz) waardoor de defragmentatie beter is.

okee,ik wist niet dat het beter was in veilige modus.
heb je ook een handige tool voor xp of moet ik het zelfde doen als hierboven beschreven

Het tooltje Newdefrag kun je niet in WinXP gebruiken.
Het defragmeteren in veilige modus is ook voor WinXp aan te raden.

bedankt voor jullie snelle reacties, ik ga ze binnenkort uitproberen!!!!
Gr. Henrico

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan