Defragmenteren duurt wel erg lang.......

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubbels

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Hallo,

Ik heb vanochtend om 9 uur de defragmentatie aangezet voor mijn tweede harde schijf.
Dit is een SATA harde schijf van 750 GB die voor ongeveer de helft vol staat.

Zoals gezegd heb ik de defragmentatie om 9 uur vanochtend gestart en nu is ie nog maar op 6 procent.

Ik neem aan dat dit niet normaal is aangezien mijn 250 BG IDE harde schijf in een half uur tot 3 kwartier klaar was met defragmenteren...

Dus mijn vraag is:
Klopt dit?
En als het antwoord nee is: Wat kan ik er aan doen?

Kan wel eens lang duren ; ik zou niet op die percentages letten
Antivirus ed. uitschakelen wil ook wel helpen.
Welke pc ( cpu enz ) en welk besturings systeem heb je ?

:D ALS je defragmenteren wil volg maar die stappen ....:D
-----------------
1.)- Beneden op balk stop maar activiteiten van elk app's dat actief is ( ALLES UIT dus ! )
2.)- Typ maar bij start op uitvoeren zo: %temp% en enter die map helemaal legen !
3.)- Zoek maar via Windows verkenner Prefetch map ..en die map ook helemaal legen !
4.)-Klik op my computer en ga naar schijf C:\ ...eigenschappen\schijfopruimming\ en voer maar die ook uit dan ...
-------------------
Installeer maar app: Defraggler KLIK HIER !:D
Via Defraggler je kan schijf defragmentatie controle ( Analyseren ) uitvoeren van elk schijf in dit geval en nu scijf C:\ ..dus ..:D
Na schijf controle moet je niet op defragmentatie uitvoeren klikken ! Maar op Bekijk bestanden ! klik meteen op bestandsnaam ( wink aan ! )
op die manier zal je nu defragmenteren alleen maar wat ook nodig is, .... en niet gehele jouw computer ...:)
6s8mjc.jpg

Laatst bewerkt:
@wc2wc:

Core2Duo E6750
4 GB DDR2 RAM
GeForce 8800GTS 320 mb
Windows XP 32-bit

En anti-virus uitzetten zal ik proberen.

@ROYONIX: Ik zal dit ook even proberen!

Als dit de eerste keer is dat je de schijf defragmenteerd kan het lang duren
Je kunt ook gewoon de windows defragmentatie gebruiken ; je harde schijf bepaald de snelheid van het verplaatsen van de bytes

Is inderdaad de eerste keer voor deze schijf.....

Ik gebruik de defragmentatie van Windows al.....

Ik zou wachten tot het klaar is
De volgende keren zal het sneller gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan