Defragmenteren in veilige modus.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Besturingssysteem
Win 11 Enterprise
Office versie
O365 Enterprise
Maar speed disk wil niet opstarten.

Mischien iets voor Saldos ;)?

Speed disk start niet in veilige modus of wat bedoel je?

Defragmenteren is onzin in xp, omdat het systeem dit zelf automatisch bijhoudt. In de goede traditie om de concurrentie de pas af te snijden heb je speed disk niet nodig ;), al helemaal niet in safe mode (tijdsverspilling).

caveman,

Is het echt zo dat Windows XP zelf defragmentatie bijhoud? Klinkt interessant. Kun je daar wat meer over vertellen?

Groeten,

Jawohl :).

Als ik een maand of twee niet meer deframenteer dan is mijn defragmentatieniveau nog maar rond de 45%. XP doet dat niet helemaal lekker :).
En kan je daar wat meer over vertellen?

En ja, ik bedoel dat speeddisk niet start.

Ik geloof eerlijk gezegd niet, dat wat Caveman zegt, dat dat mogelijk is. Daarom vraag ik aan hem of hij daar mee over kan vertellen.

Groeten,

Heb je vraag maar verplaatst van diversen naar software XP

Geplaatst door pete1800
Ik geloof eerlijk gezegd niet, dat wat Caveman zegt, dat dat mogelijk is, daarom vraag ik aan hem of hij daar mee over kan vertellen.

Groeten,
:eek: :confused:, uuuh ja. Ik zeg er toch ook niets over.

Geplaatst door m@rio
Heb je vraag maar verplaatst van diversen naar software XP

Heeft niet direct met XP te maken hoor. Maar laat maar staan :).

Geplaatst door m@rio

Dat was ik ook zeker van plan

En als ik nou zeg dat ik het onder Windows 98 bedoel :p.

Uhum, back ontopic :rolleyes:.

Maar ze zeggen toch dat defraggen in veilige modus beter is? Ik heb trouwens wel eens iets gehoord over wat Caveman zegt.

Zolang de Task Scheduler draait als service gebruikt XP de Prefetch en de layout.ini om je bestanden te rangschikken. Theoretisch is dit om de drie dagen, maar ik merk een lichte variatie. XP begint pas als je je pc een tijdje ongebruikt laat draaien (half uur ofzo). Het proggie Bootvis doet niet anders dan het tijdstip van ordenen vervroegen en pakt dan alleen de bootbestanden.

Geplaatst door caveman
Zolang de Task Scheduler draait als service gebruikt XP de Prefetch en de layout.ini om je bestanden te rangschikken. Theoretisch is dit om de drie dagen, maar ik merk een lichte variatie. XP begint pas als je je pc een tijdje ongebruikt laat draaien (half uur ofzo). Het proggie Bootvis doet niet anders dan het tijdstip van ordenen vervroegen.

Bedankt voor je toelichting.

Groeten,

Pete1800

Opmerking is wel dat deze vorm van defragmenteren een radicaal ander resultaat geeft. De bestanden worden gerangschikt naar gebruik en plaats op de schijven van de HD. Ze worden meer uitgesmeert over de hele schijf/partitie.

Met handmatig defragmenteren wordt alles in een compact blok gezet. Waarom deze methodes zo dramatisch verschillen is mij totaal onduidelijk.

Task Scheduler

Hoe weet ik of die aan staan :confused:.

Vage methode's ja.

XP_PC,

Je kunt niet in de veilige modus defragmenteren met Norton. Dit kun je alleen doen met het defragmenteren in windows.
Maar wat je wel kunt doen en werkt even goed is dit:
Ga naar start-uitvoeren-msconfig-ok-opstarten en vink daar alles uit-toepassen-ok en restart de pc. Doe nu de speed disk. Dit zal nu zijn zoals defragmenteren in de veilige modus.

Ok, gewoon zo weinig mogelijk dus :).

En weet jij hoe het zit met die optie in XP volgens caveman?

Geplaatst door caveman
Defragmenteren is onzin in xp, omdat het systeem dit zelf automatisch bijhoudt. In de goede traditie om de concurrentie de pas af te snijden heb je speed disk niet nodig ;), al helemaal niet in safe mode (tijdsverspilling).

Ik ken geen optie in windows xp die de defragmentatie automatisch bijhoud. Alleen in de taakplanner kun je erin zetten dat hij om de zoveel dagen defragmentatie moet uitvoeren.
Maar defragmentatie is zeker wel nodig in XP, en zeker als je vaak bestanden en programma's verwijderd en installeerd.
Het moet in de veilige modus gedaan worden omdat anders er anders dan clusters zijn die niet gedefragmenteerd kunnen omdat ze niet verplaatst kunnen worden vanwege dat ze actief zijn.

Laatst bewerkt:
Dank :thumb:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan