Defragmenteren in Vista werkt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurrien

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2004
Ik kan sinds kort de twee harde schijven niet meer defragmenteren. Als ik het aanklik gebeurt er niets meer. Ben gewoon de enige gebruiker en heb alle rechten.Iemand misschien die weet wat er fout zit?

1. Gaat het ook niet in "safe mode"?
2. Kan het zijn dat de schijven weinig of geen vrije ruimte hebben? Dit is misschien niet zonder meer zichtbaar, indien VSS de schuldige is. Dan eerst eens Disk Cleanup draaien en in het tweede scherm voor de onderste optie kiezen (verwijderen van alle oude "restore points")
3. Als dit niet de systeemschijf betreft, zijn er misschien "permission" problemen? Wat gebeurt er als U DEFRAGMENT draait als "administrator"?

Bedankt voor je antwoorden, ik ga het uitproberen in safe mode eerst.De schijven zijn 160 GB per stuk en er is niet meer dan 20 % in gebruik op beide. Alle oude systeempunten zijn opgeruimd.

Het probleem is opgelost. De foutcode was 8007000B en dit hield in ik in het <uitvoeren> vak de zin <fsutilresource setautoreset C:\> moest typen en dan oke en opnieuw opstarten. En ja, dit deed de truc en defragmenteren werkte weer.

Mvg Jurrien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan