defragmenteren mislukt telkens

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudy laurijsen

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2004
Berichten
132
Hallo mensen.
Ik wil graag mijn pc defragmenteren maar helaas lukt dit niet. Bij het defragmenteren gaat de pc eerst scannen op fouten. Telkens bij 1 of 2 % begint hij opnieuw met scannen. Dit uren achter elkaar. Als ik dan station C alleen ga scannen op fouten krijg ik nadat hij 10x opnieuw is begonnen de melding dat er teveel programma's actief zijn waardoor de scan niet voltooid kan worden. Scannen in de veilige modus helpt ook niet want dan doet de pc precies hetzelfde.

(Ik weet niet of deze vraag in de juiste sectie staat maar niemand die me vertelt waar ik hem wel neer moet zetten nadat hij is verwijderd in de sectie overig.)
 
Office? Ik gaf toch wel een aardige hint door te schrijven dat we dan weten welke windowsversie je hebt, nu weten we dat nog niet. Vermeld even je windowsversie, dan verplaats ik deze vraag.
 
Start in ieder geval op in de veilige modus. Leeg de internetcache van internet explorer (Extra > internetopties).

Ga naar C:\windows\temp en verwijder alles in die map. Controleer of in de root van c: (dus C:\ ) bestanden staan die eindigen op .CHK en verwijder deze als ze er zijn.

Open 'deze computer' en klik met je rechtermuis op C: en kies eigenschappen. Bij extra kies je eerst van een controle van de schijf. Heb je een oudere schijf dan is een uitgebreide test aan te raden. Na het doorlopen van deze tests klik je op de button defragmenteren en volg je de aanwijzingen.
 
Ok bedankt. :thumb:
Ik heb vandaag geen tijd meer om te defragmenteren want er zijn nog meer mensen die deze pc nodig hebben, maar ik laat nog wel weten of het gelukt is of niet (rond dinsdag, woensdag ongeveer)
 
Hoi ben benieuwd of het je lukt
ik heb precies hetzelfde probleem
wat wordt trouwen bedoeld met leeg internetcache van ie?
en waar dient een CHK bestand voor?

groetjes Jan
 
Een CHK bestand wordt aangemaakt door Scandisk (schijfcontrole). Het bestaat uit data die het ergens van de schijf afhaalt (waar het niet hoort). In de praktijk kun je er niets mee, vooral weggooien dus.

Ga in internet explorer (IE) naar extra > internetopties en kies daar bij "tijdelijke internetbestanden" voor "bestanden weggooien". Alle pagina's met bijbehorende plaatsen die je bezoekt worden in deze cache geladen waardoor je een volgende keer de pagina sneller kunt laden.
 
Ik ga het nu proberen.
maaruh, is het ook goed ipv alles te verwijderen in temp, clean up te gebruiken?
 
helaas... alweer mislukt
Het heeft wel geholpen want het scannen op fouten ging een stuk beter, maar helaas begon de pc bij het converteren van de fouten naar bestanden de hele tijd opnieuw waardoor er maar 60000 van de bijna 2 miljoen gedaan werd
 
Heb ook gedaan wat je zei temp map geleegd enz maar defragmenteren en schijfcontrole wil nog steeds niet lukken?????
Wat nu??????????

Groetjes Jan
 
Voor het opstarten weer op F8 drukken en kiezen voor MS-DOS prompt.

Bij C:\WINDOWS type je: scandisk C: /surface en laat je deze test helemaal uitlopen. Dit duurt wel even!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan