defragmenteren/schijfcontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

indiaantje

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2002
Hopelijk kan iemand mij helpen!
Ik kan niet meer defragmenteren of schijfcontrole uitvoeren. Ik heb rondgekeken hier op het forum maar zover ik het zie, staat het antwoord op mijn probleem er niet tussen. Ik heb windows 98. Hij begint er wel aan, maar doet niets. Ik hoop dat ik mijn probleem een beetje duidelijk heb gesteld. Ik ben een leek, ik weet bijv. niet wat 'veilige modus' betekent (dit kwam ik namelijk ergens tegen als antwoord). Hopelijk wil iemand mij helpen.
Groeten,
Indiaantje

heb je dit ook al in veilige modus geprobeerd?
f8 indrukken tijdens opstarten.

Pieter

Hoi Pieter,

Even voor de duidelijkheid (ik was een leek remember).
Ik start mijn computer opnieuw op en tijdens het opstarten druk ik op F8 (wanneer?) en spreekt de rest dan vanzelf?
Sorry hoor, maar niet dat ik van een probleem nog een probleem ondervindt snap ie?

Thanks!
Diana

als je de pc opstart. dan druk je op f8 een aantal keren dus voordat het windows scherm komt, dan kies je voor veilige modus. dan heb je een beetje een raar scherm met grote icone,s dan gewoon proberen te defragmenteren! suc 6

of de ctrl toets ingedrukt houden onder het opstarten

Gerben zegt het goed. Als je bij opstarten de CTRL toets ingdrukt houdt komt je in het keuzescherm voor de modus waarin je wilt opstarten.

geweldig

Hoi mensen,

Het is inderdaad gelukt in de veilige modus, maar toch nog een paar vraagjes over dit geheel.
Waarom lukt dit wel in de veilige modus en niet zoals ik het gewend was te doen?
Klopt het dat de muis niet werkt in de veilige modus?
Wat is eigenlijk die veilige modus?
Bovenstaande zijn dus geen problemen meer, maar ik zou wel graag antwoord willen, dat wordt het voor mij misschien allemaal wat begrijpelijker?!!??

Fijn dat jullie zo snel op mijn bericht het gereageerd, echt tof.

Groetjes,
Diana

In de veilige modus (safe mode) gebruikt windows standaardinstellingen waarmee windows met minimale functionaliteit wordt gestart. Daardoor is het mogelijk om fouten en problemen in windows te lokaliseren en op te lossen via configuratiescherm en/of apparaatbeheer. Het muisstuurprogramma zou eigenlijk wel moeten werken.
Als je defragmentatie draait na een normale opstart wordt dat steeds weer onderbroken door progs op de achtergrond, zoals screensavers. In de veilige modus zijn die allemaal inactief.

Hoi Hein,

Bedankt joh, allemaal duidelijker geworden. Snap niet dat de muis niet werkte, maar ja, is maar een bijkomstigheid.
Thanks!

Diana

Is het een speciale muis? Via USB of zo?
Want dan kan het wel kloppen dat hij het niet doet, omdat alleen het stuurprogramma voor standaard PS/2 muizen opgestart wordt.

Groetjes,

Pieter

Hoi Pieter,

Ja klopt via USB, dan is dat ook weer opgelost.
Bedankt voor je reactie.

Groeten,
Diana

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan