defragmenteren stopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

jd post

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2003
bij het willen defragmenteren van het lokale c-station gaat de voltooiing niet verder dan 1% en keert terug naar 0%; en zo gaat het steeds weer. De laatste keer dat er gedefragmenteerd is is inmiddels 6 maanden geleden dus wordt het tijd dat zulks gebeurt.
Gaarne ontvang ik advies hoe in deze gehandeld moet worden, teneinde met een "schone lei" verder te kunnen gaan.
Op voorhand bedankt voor de moeite.

Inderdaad in veilige modus proberen. Het kan zijn dat de schijf kapotte clusters heeft. Voer eens een schijfcontrole uit en laat hem zoeken naar kapotte clusters en deze repareren. Let op!! Dit kan lang duren.

Zet alle programma's uit de meelopen en bestanden wegschrijven naar je harde schijf, ook de energie spaarprogramma's uitzetten.
Nu zal hij het waarschijnlijk wel doen.

Dat is gewoon het euvel, al jaren lang van defrag van windows. Norton had dit ook, nu niet meer. In veilige modes zou het wel gaan maar dan ben ik allang afgeknapt op zoon programma, want ik vind dat je een schedule moet kunnen instellen en dat kun je dan wel vergeten. Er zijn zoveeeeeeel gratis progs die het allemaal veel beter en vlugger doen... zoek ff met google op defrag.

Zet je screensaver e.d eens uit.
Dit was bij mij het euvel.

gr emoh

gewoon alles wat er rechts onder in je balk staat afsluiten en eerst een schijfcontrole uitvoeren dan zal hij het wel doen

Laatst bewerkt:
Die schijfcontrole doet het dan ook niet hoor die ondervindt het zelfde, er zijn zoveel goeie gratis defrag progs dan gebruik je dat uitgeklede achterlijke win prog toch niet

ik heb er nooit geen problemen mee gehad. enigste nadeel is dat het lang duurt maar omdat ik altijd s nacht defragmenteer heb ik daar ook geen last van

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan