Defragmenteren systeembestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie123

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2012
Ik gebruik Diskeeper om mijn HDD regelmatig te defragmenteren. Maar er is een groeiend aantal bestanden (systeembestanden waarschijnlijk) die niet gedefragmenteerd kunnen worden.

Daarvoor heb ik Diskeeper bij het opstarten laten draaien. Hij heeft hier niets gedefragmenteerd. Ook een ander programma geprobeerd, zelfde resultaat.
Het lijkt dan alsof alles goed is, maar dat kan ik me niet voorstellen.

Welke manier is er om na te gaan of systeembestanden daadwerkelijk gefragmenteerd zijn en hoe defragmenteer ik ze?

Iemand suggesties? Alvast bedankt :)

Om welke windows gaat het?
Er zijn idd systeembestanden die op de harde schijf een vaste positie moeten hebben, die mogen dus niet worden verplaatst en zal met defragmenteren ongemoeid worden gelaten.
Als het gaat om je pagefile is het wel mogelijk, zoals je al aangaf voor de start van windows. Een reboot is dan wel noodzakelijk. Als je windows 7 gebruikt is het vrijwel helemaal niet meer nodig om te defragmenteren, win7 doet dit op de achtergrond doormiddel van een verbeterde schijfbeheer t.o.v. de eerdere windows versies.

Gaat inderdaad om Windows 7. Pagefile defragmenteren heb ik al gedaan bij reboot (bleek in orde). Dan is er toch iets met mijn harde schijf of in het algemeen de prestaties van mijn laptop. Hij is nu ruim 2,5 jaar oud en na zeer intensief gebruik misschien behoorlijk achteruit gegaan.

Fragmentatieproblemen zijn dan echt uitgesloten. Als Windows het tegenwoordig al doet en Diskeeper ook op de achtergrond, dan kan 't 'm daar niet in zitten.

Klinkt als tijd voor een nieuwe harde schijf of nieuwe laptop.

Bedankt voor je reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan