Defragmenteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

stims

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2001
Ik kan niet defragmenteren; gelijk na het begin krijg ik de boodschap dat er oinvoldoende geheugen aanwezig is. Defrag in de veilige modus geeft dezelfde boodschap.

In Outlook krijg ik bij het openen van sommige nieuwsgroepen de boodschap dat de map niet geopend kan worden i.v.m onvoldoende schijfruimte of geheugen.

Bij defrag krijg ik foutboodschap 009, viruscanner staat uit en alle ovverige programma's zijn gesloten.

Ik werk met Windows 98 SE

Wie kan mij helpen?

Laatst bewerkt:
dan zal je niet genoeg ruimte hebben op je hd, dan geef die z'n melding

Schijfruimte en geheugen zijn in ruime mate aanwezig.

Bij defragmenteren zijn alle programma's gesloten en staat mijn virusscanner uit.

De foutboodschap bij defrag is:Defrag 009

Schijfruimte en geheugen zijn in ruime mate aanwezig.

zijn een of meerdere hdd's / partities soms met Partition Magic of een soortgelijk progje ingedeeld?

Er is een partitie aangemaakt met een prgramma dat EZ heet.

Als ik in system.ini kom krijg ik een kladblok.

Er staat alleen Vcache, daaronder niets; hoe verder?

daar zit vermoedelijk je probleem, ik las bij Microsoft dat externe partitieprogramma's dit soort foutmeldingen kan veroorzaken.

Probeer ook dit eens wanneer defragmeteren niet of erg langzaam gaat:

Ga naar Start/uitvoeren, en type Msconfig. Ga naar het tabblad 'Opstarten'.
Staat daar Taskmon.exe aangevinkt, verwijder het vinkje dan, bevestig met OK, en start Windows opnieuw op.

Ga nu naar Mapopties/beeld, en vink 'alle bestanden weergeven aan'. Zoek vervolgens de map C:\Windows\Applog op, en wis hem.

Wis de inhoud van je map C:\Windows\Temp helemaal, en wis je tijdelijke internetbestanden.

Dan moet het, zeker in Veilige Modus, toch lukken.
Staan Energiebeheer, en je screensaver trouwens ook uit?

Succes,

Als wat in het vorige bericht staat niet de oplossing brengt, dan heel simpel:

bootdisk van '98 erin, booten en in de dosprompt typen

fdisk

vervolgens verwijder je alle partities en daarna formateer je ze achtereenvolgens.

Suc6 !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan