defragmenteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

CA knigge

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2005
Heb net een computer, en moet de boel defragmenteren. Ik weet hoe dat moet maar na ong 3 procent begint ie opnieuw!!! Hoe nu verder?????

Gelijk na het aanzetten van je pc diverse malen op F8 drukken

DAt is gelukt, maar nu loopt ie na 10 procent vast !!!!
heb je nog andere opties??

gr Arjen

Ja hoor

Met MsConfig alles wat niet nodig is uitzetten, Blijkbaar draait er iets in de achtergrond dat gebruik maakt van de schijf. Er bestond volgens mij iets als een minimale configuratie.

Ik ga er tenminste van uit dat je weet dat je tijdens defrag van je toetsenbord moet afblijven. Je mag er alleen naar kijken.

Je kunt ook voor je begint Ctrl=Alt+delete drukken en dan de services beëindigen die niet strikt nodig zijn.

Eric.

bovenstaande ook geprobeerd, lukt nog steeds niet. Helpt het misschien als ik windows 98 er opnieuw opzet????? Andere mogelijkheden???:mad:

Geef eens een lijstje

Vraag 1.
Begint hij na die 10% opnieuw bij 0% ?

Vraag 2.
Heb je al scandisk gerund ? Het beste is opstartdiskette starten en scandisk runnen.

Antwoord:
Een compleet nieuwe installatie helpt, maar voor hoe lang. Vaak komt het omdat mensen iets op hun PC zetten dat direct de schijf benaderd. Daarom kan dat niet meer in 2000 en XP.

Eric.

vraag 1: gaat niet verder als 0 procent, alleen in veilige modus komt hij tot 10 procent.

2: nog niet gedaan, probeer ik nu even!

fijn dat je zo snel reageert!!

;)

ik heb scandisk gedraaid en daarna geprobeerd te defragmenteren, dan geeft ie naar 10 procent aan dat er nieuwe instellingen gevonden zijn. Daarna begint hij weer opnieuw. En nu??? opties?

Ps internet wordt nu soms zo maar afgesloten, geeft aan dat er een fout gevonden is in explorer. Schijfcontrole geeft geen fouten aan..............:mad:

Dan zul je iets over het hoofd zien

Als je MsConfig gebruikt zou het goed moeten gaan, dus dat doe je blijkbaar niet.

Naar blijkt laat je dus toch nog iets lopen dat je niet nodig hebt.

Heb je mijn uitleg niet begrepen ?

Eric.

met msconfig alles wat niet nodig is uitzetten, toch? Maar hoe weet ik wanneer ik wel of niet iets nodig heb bij het opstarten??

:o

Probeer anders de volgende methode eens:

Doe eerst een schijfopruiming.
Leeg je tijdelijke internetbestanden (in de map c:\windows) en evt leeg je ook je cookiesmap.

Download AdAware {klik hier} , start dit prog, update em ff indien nodig en scan je pc op spyware, verwijder alles dat gevonden wordt (het kan zijn dat bepaalde "gratis" progs niet meer bruikbaar zijn hierna, maar overal is een spywarevrije oplossing voor te vinden)

Start op in veilige modus

Controleer je HD op fouten (uitgebreide oppervlakte controle ook aanvinken)

Probeer daarna weer te defragmenteren.

Succes

Minimale configuratie

Ik weet niet precies meer hoe het hete, bij mij heet het diagnostic startup.

Dan laadt hij alleen wat strikt nodig is.

Eric.

@ Sarvo:
Dat werkt bij 98 niet als je er programmatuur op hebt die resident is en zo af en toe de schijf aanspreekt.

Laatst bewerkt:
In veilige modus zou die programmatuur moeten zijn uitgeschakeld...

Heb het uitgeprobeerd.

@Sarvo:
Het spijt me maar dat is niet waar, bovendien topicstarter heeft het al in veilige modus geprobeerd. Heeft bovendien scandisk in Dos gerund, nog veiliger is er niet! Lees anders het hele verhaal eens.

Heb voor jou even ge reboot en 98 gekozen.

Het is simpel, run via start,uitvoeren MsConfig (gewoon intikken en een enter geven),
Kies dan voor diagnostisch en ........, vink dat aan,
en klik op OK.

Dan opnieuw opstarten, je ziet dan een menu, kies daar voor gewoon starten (de eerste) en MsConfig selecteerd voor jou alleen het noodzakelijke.

Hierdoor zal je als je gebruikers hebt gedefiniëerd, niet meer kunnen inloggen, maar dat geeft niet na een [Esc], gaat hij gewoon verder.

Nu zou het goed moeten gaan,

Eric.

P.S. als je Ctrl+Alt+del drukt zie je in het lijstje er nog maar drie of 4 staan.

Laatst bewerkt:
:thumb:

Halleluja, het is gelukt!!!!!!!!! Het duurde ong een uur of 5, maar heeft nu eindelijk gedefragmenteerd. Laatste tip werkte!!!!!!!!:D :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan