deinstalleren XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdVice

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2005
Berichten
217
I.v.m. problemen heb ik op een aparte E-partitie nogmaals XP geinstalleerd. Nu de problemen verholpen zijn wil ik die tweede XP deinstalleren.
Ook heb ik om dezelfde reden op de C-partitie XP opnieuw geinstalleerd in de directory C:\Windows2. Nu wil ik de installatie van XP op C:\windows ook ongedaan maken, zodat ik bij het opstarten niet steeds uit drie mogelijkheden hoef te kiezen.
Wat is hiervoor de beste manier?
 
Een mogelijkheid tijdens installeren is om aan te egven dat je de vorige versie van het besturings systeem wilt verwijderen.
Je hebt nu een dual-boot gecreeerd.
Je kunt die versie wel verwijderen, maar dan krijg je tijdens booten een probleem.

De beste optie is om de harddisk te formatteren en xp 1x te installeren.
Of tijdens de setup aangeven dat je de andere partitie wilt verwijderen en weer opnieuw aanmaken.

Zorg wel voor een degelijke backup van bestanden, mails en adresboek.
 
Ik heb net alles weer op orde, dus opnieuw formatteren is geen optie. Is er geen andere, minder rigoreus, om de twee XP's netjes te verwijderen?
 
Ja hoor, dan moet je de windows die je niet gebruikt gewoon verwijderen en daarna je boot.ini bestand aanpassen.
Klik dan rechts op deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart- en herstelinstellingen> klik dan op de knop bewerken en haal de rgel van de verwijderde windows uit de tekst.
 
(ik moet dat verhaal van boot.ini en Sarvo toch eens gaan onthouden........):eek:
 
Laatst bewerkt:
;)

Nog 1 ding vergeten, kopieer de hele tekst van je boot.ini even naar je kladblok en sla het op, voor het geval je de verkeerde regel verwijdert, dan kan je je oorspronkelijke boot.ini weer terugzetten
 
Zelf vind ik het makkelijker via start, uitvoeren.

Typ daar in c:\boot.ini en dat is alles

Kopieer dan deze inhoud en vervang de oude.

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Dit is een standaard boot.ini van win xp PRO als windows op C staat. Dan kun je nooit een verkeerde regel verwijderen.
 
Iedereen bedankt voor de goede adviezen. Ik ben helemaal gelukkig (wat dit betreft!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan