Delayed Write Failed

Status
Niet open voor verdere reacties.

NeoData

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2007
hoi,

mischien kan iemand mij hiermee helpen dit op te lossen.

Ik heb sinds geruime tijd al een melding namelijk:

"Delayed Write Failed" voor D:\$Mft

De Master File Table dus, voorderest geen problemen met verliezen van data echt denk ik hoewel hij dit wel zegt.

Ik heb t al zo lang dat ik niet echt meer weet waarna het precies gebeurde, alhoewel het gebeurd zou kunnen zijn na het upgraden van de bios.
Die is toen namelijk ook niet helemaal goed gegaan, alhoewel hij het ernaa gewoon weer deed gellukkig !!!!!

De Bios upgrade ging als volgt (heb het wel eens 1x meer gedaan wat gewoon goe ging en weet nog steeds niet waarom het hier fout ging): bckp gemaakt van originele bios op flop, nieuwe bios op flop gezet, pc opgestart met nieuwe bios, maar tijdens upgrade liep hij vast ofzo geloof ik stom genoeg. Hij wilde niet echt opstarten daarna ook. Gellukkig had ik de backup maar ook hier liep hij in vast vaag genoeg , in beide gevallen ging het fout in ieder geval en na 2e geval foutgaan en opnieuw opstarten kon de pc gelukkig wel opstarten :S (was echt rare situatie), ik heb alles toen voorderest maar met rust gelaten, ivm met het feit de pc het GELLUKKIG nog steeds deed ... :P

Wat me opviel is dat hij daarna wel de bios naar nieuwe firmware 6 had upgraded.
echter elders in mijn bios staat dat er nog steeds een versie 3.2 is en anders toch weer 6.

Ik denk dat het wijheid is toch de bios eerst goed te gaan zetten, alvorens naar andere dingen te gaan kijken.

Kan iemand mij helpen meer informatie geven over hoe ik de bios weer volledig goed krijg met een update of iets dergelijks.

in windows sytem info zegt hij overigens ook dat het een versie 3.20 is van Phoenix Tech
van 24-112006.

Ik vertrouw het toch niet helemaal, maar mischein dat er ook iets anders aan de hand is.
mischien is er een toolje die kan achterhalen of de DMA mode wel goed is.....

alvast bedankt . . . .

We kunnen meer als je vertelt welk moederbord je precies hebt. In het wilde weg op de Phoenix-site gaan kijken is niet handig.
Kijk anders met Everest naar Moederbord, Moederbord, Moederbordnaam.

Laatst bewerkt:
tnx hij is nu aan het downloaden gaat het ff checken en geef dan moederbord-naam zo door . . .

Edit1:
nah lekker dan moederbord naam onbekend / heb em op de zwarte mark gekocht tis wel en bekende naam (zei die gast) ...

// Ik heb trouwends btw in me bios voor IDE1 de keuze van "LBA/Large" van "auto" op "large" gezet, mischien dat dat helpt moeten het even aankijken weet niet.

de melding is sporadish en vanuit het niets, soms als ik zelfs niets doe ... of iets onbenulligs . . .
ik heb windows error checkin zelf al eens geprobeert, en na windows herinstallatie blijft melding.

ik heb nu wel laatste via chipset drivers geinstalleerd, daarin viel mij op dat in de drivers van de cd en de drivers van het web anders zijn, in de drivers van het web (uiteraard van via zelf) zitten namelijk PATA drivers bij in ipv normale ATA drivers en die maxtor van mij heeft ook PATA functies als ik het goed heb . . . .

Edit2:
foto als bijlage

Bijlagen

• output.JPG
    output.JPG
    66,5 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn kennis houdt dan op. Op de Phoenix-site wordt gewaarschuwd dat de BIOS Setup door de fabrikant van het systeem kan zijn aangepast, dus... Wacht even af of een andere helper je vraag oppikt. Succes overigens.

nog een bijlage van hd specificaties

Edit1:
overigens is te zien in de hd specificaties dat hij tot 6 kan gaan maar op 4 werkt.
zou dit het kunen zijn, ik lees dat het andersom wel een oorzaak kan zijn.

~Boeing bedankt iig~

Edit2:
Ik heb even op het moederbord zelf gekeken en dit is wat er op staat:

MSI
N1996MS-7222 Ver2.0
PM8PM-V

De MSI utility zelf kan wel het moederbord achterhalen als een geldige MSI bord en geeft de volgende info weer voor het updaten:

Mainboard Information:
Mainboard Manufacturer MSI
Mainboard Model Name MS-7222
Mainboard BIOS Vendor Phoenix
Mainboard BIOS Version 3.20

is het probleem dat de bios upgrade niet naar behoren is gegaan ook zijn dat die test utils de naam van het bord niet kunnen achterhalen en MSI zelf wel, want everest is niet de enige . . .

Bijlagen

• output 2.JPG
    output 2.JPG
    99,4 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan