Delen Agenda tussen 2 gebruikers op 1 pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Isabel123

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Ik heb op mijn laptop 2 accounts aangemaakt omdat ik mijn mailboxen wou scheiden voor 2 verschillende emaildressen. Ik maak gebruik van outlook als mailbox. Nu zou ik graag de agenda van deze 2 gebruikers kunnen delen, zodat ik als ik in het ene account zit ook de agenda van de andere gebruiker kan zien. Weet iemand hier een oplossing voor?

Probeer eens het volgende:
1. Kijk welke .PST bestanden je allemaal kunt zien. Ik ga er even vanuit dat de documenten van alle gebruikers op de C: schijf staan:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /s /a c:\*.pst
2. Als het goed is vind je nu 2 .pst bestanden: 1 op jouw account en 1 op het account van de ander. Schijf even precies op waar het .pst bestand van de ander staat. Zal zoiets zijn als (Sophie als gebruikersnaam van de andere gebruiker in dit voorbeeld):
C:\Documents and Settings\Sophie\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst
3. Start Outlook, en doe: Bestand -> Openen -> Bestand met persoonlijke mappen (.PST) (in Outlook2000) of Outlook gegevensbestand (in Outlook2003), geef in: het volledige pad dat je bij 2. hebt opgeschreven.

Je zou nu beide .PST bestanden moeten kunnen zien in Outlook in de mappenlijst, inclusief de agenda van de ander.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor uw reactie!

Ik heb dit alles evenwel uitgevoerd en dan krijg ik de mededeling 'De toegnag van het bestand is geweigerd. U hebt niet voldoende bevoegdheden voor het openen van het bestand'

Ik werk met Vista en denk dat ik Outlook 2003 heb.

Moest er een oplossing bestaan om deze mededeling te omzeilen?

Ja, er zou dan (door de andere gebruiker of evt. de Administrator van je Vista-computer) jou een machtiging gegeven moeten worden om het bestand te mogen openen (lees- + schrijfrechten).

Misschien kun je daarover een vraag stellen in het Besturingssystemen -> Windows Vista forum hier op helpmij, want ik heb geen Vista beschikbaar om uit te zoeken hoe je die rechten krijgen kunt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok. Het is gelukt door volledig beheer te geven aan de andere gebruiker op mijn outlook.

De agenda staat erbij met als naam 'Agenda in persoonlijke mappen'. Kan ik deze naam van de agenda nog wijzigen. Zou hem bijvoorbeeld liever 'Agenda van gebruiker 2 noemen'

Laatst bewerkt:
Ja, dat kan. In Outlook gewoon erop rechtsklikken (op die extra Persoonlijke mappen die je zojuist geopend hebt) en Eigenschappen kiezen. Je kunt dan ipv. Persoonlijke mappen een andere naam kiezen die duidelijker is.

Tijs.

Dit is ook gelukt!

Nu heb ik nog een vraagje. Hij heeft nu ook mijn emails van gebruiker 2 overgenomen. Als ik iets van deze mails bij gebruiker 1 verwijder, verwijdert hij dit ook automatisch in gebruiker 2. Is dit nu geen overlast op mijn pc, als de mails op 2 plaatsen worden bijgehouden?

Moest ik nu vanuit gebruiker 1 mails kunnen sturen met het emailadres van gebruiker 2, zou ik hier wel nog een voordeel in zien. Dan moet ik gebruiker 2 niet meer openen.

Nadeel is ook dat ik er op moet letten dat mijn mailbox bij gebruiker 1 gesloten is, want anders krijg ik hem door het delen van de gegevens niet meer open bij gebruiker 2!

Alleen agenda delen tussen 2 gebruikers op 1 pc

Concreet is mijn vraag, is het mogelijk alleen de agenda van outlook te delen en niet de e-mails?

Je maakt het probleem nu veel uitgebreider dan origineel aangegeven. In de originele vraagstelling was het zo dat 1 persoon inlogt, en dan 2 lokaal opgeslagen .PST bestanden wil openen, nl. die van hem/haarzelf en die van de ander.

Nu wordt gesproken over het tegelijkertijd ingelogd zijn van gebruiker1 en gebruiker2. Dat is niet waar origineel over gesproken werd. Outlook bestanden zijn niet geschikt om gebruikt te worden voor gelijktijdige toegang, en dat gaat dus niet, ook niet als ze op via netwerktoegang worden geopend.

Voor effectief delen van een agenda heb je een server nodig met Microsoft Exchange, maar dat is hier niet het geval. Het is hier dus een kwestie van alles of niets: Volledige toegang tot het Outlook bestand (mail + agenda + contactpersonen etc.), niet slechts op een deel ervan.

Wél is het mogelijk om een extra Outlook bestand te maken die beide gebruikers openen naast hun eigen Outlook bestand, en waarin uitsluitend de agenda's van beiden wordt bijgehouden. Met de mailfolders en contactpersonen etc. in dat Outlook bestand wordt dan niets gedaan.

Om dat te realiseren lijkt het me het makkelijkst dat gebruiker2 zijn Outlook.pst bestand kopieert (Outlook moet afgesloten zijn) naar map waar beiden op kunnen lezen en schrijven.

Open dan dat bestand via dat bekende Bestand -> Openen -> Outlook gegevensbestand verhaal, en zet je eigen agenda-items over met slepen of knippen/plakken naar dat extra geopende bestand (als je gebruiker1 bent).

Hierna staan alle agenda-punten in dat extra bestand, en als gebruiker1 en gebruiker2 hun agenda's daarin bijhouden (met een eigen kleurtje bijvoorbeeld), dan heb je zo een 'gedeelde' agenda, terwijl contactpersonen, e-mail etc. gewoon in het persoonlijke Outlook-bestand worden bijgehouden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan