delen bestanden beveiligen in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loebas62

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Beste mensen,

Ik heb een netwerk met een vaste pc (winxp prof) en twee laptops. (win7 en winxp prof).

Alles werkt prima alleen zou ik graag een externe harde schijf op de vaste pc wel voor de win7- toegankelijk willen laten zijn, maar niet voor de windowsxp-laptop.
Ik heb al van alles geprobeerd. maar krijg de users van de laptops niet te zien in de security section van de properties van de harde schijf. Wel staat daar "Eveyone" (maar als ik dat weghaal, kan ik niet meer inloggen via de laptops), maar dat is juist niet de bedoeling. Als ik naar "select users or groups" ga, zie ik bij locations ook alleen maar de de naam van de pc. Ik heb de accounts van de laptops overigens niet met een wachtwoord beveiligd (weet niet of dat van belang is).

Wie o wie weet wat te doen ;)

Groet,

Loebas

Uit uw verhaal blijkt niet goed om wat voor externe schijf het gaat.

Als ik zoiets zou moeten configureren, zou ik kiezen voor een netwerkschijf.
Deze geef ik een vast IP adres op de router en kan dan op elke PC via de firewall dat IP adres blokken of doorlaten.

Bedankt voor je reactie.

Het gaat om een externe ntfs schijf, usb gekoppeld aan de vaste pc. Maar in principe maakt dat niet zoveel uit. Het zou ook over een gedeelde map kunnen gaan.

Aangezien jij een Werkgroep hebt en geen domein zul je het account wat je op de Windows 7 laptop hebt ook aan moeten maken op de vaste machine. Daarnaast (indien nog niet gedaan) ook het simpel bestands delen in de explorer onder de mapopties-beeld uitgevinkt? (simple filesharing vinkje: plaatje)

Als je het account aangemaakt hebt kun je die rechten geven en de rechten van everyone terugschroeven

Wauw, na enig gepruts, werkt het!! Super bedankt!! Superlatieven schieten hier te kort; dat een oplossing zo simpel kan zijn. Ik was er toch al weer een paar avonden mee aan het klooien geweest. :thumb:

Een blije Loebas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan