Delen door tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theveritas

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Hallo,

In mijn DB heb ik een tabel met verschillende gegevens. Hierin wil ik een aantal per uur berekenen. Bijvoorbeeld: een medewerker heeft 5 uur gewerkt en in die tijd 13 opdrachten vewerkt. Daar wil ik een aantal per uur van weten.
Als ik de velden door elkaar deel, krijg ik niet het gewenste resultaat.

Wie heeft de oplossing voor mij?
Alvast bedankt voor je reactie!

zorg ervoor dat je doubles gebruikt en geen integers of long.

HTH:D

zorg ervoor dat je doubles gebruikt en geen integers of long.

HTH:D

Guus alvast bedankt voor jou reactie. Ik kan nu inderdaad een getal berekenen. Alleen gaat het nog niet zoals ik het graag wil hebben. De aantallen heb ik op Dubbele precisie gezet en mijn tijd staat op lange tijdnotatie. Als ik deze met elkaar deel dan krijg ik een getal wat niet lijkt op wat ik zoek.

Voorbeeld:
Ik werk 3 uren en dan voer ik 15 taken uit. Dan wil ik weten hoeveel taken ik per uur heb uitgevoerd. Heb je nog meer suggesties? :)

Alvast bedankt!

Als je in 3 uur 13 opdrachten doet, wil je dan 4,333 zien als antwoord, of 0,23076923076923076923076923076923, of 13,846153846153846153846153846154?

Tis maar wat je wilt zien.

Michel

Volgende vraag: wat krijg je zelf als uitkomst?

Ik kom op 0,00961538461538462 uit.
Uitgaande van 3 uur werken en 13 opdrachten uitvoeren.

Dan is dit de oplossing:

Puntje 1: je doet de deling verkeerd om. (Kan gebeuren, deed ik zelf ook...) Dus niet: [Werktijd]/13, maar 13/[Werktijd].
Punt 2: de uitkomst is gebaseerd op een tijdwaarde, niet op een getalwaarde, dus om er een getal van te maken, moet je nog een keer delen door 24.

Je krijgt dus: 13/([Werktijd])/24.

Probeer dit eens uit?

Michel

Dan is dit de oplossing:

Puntje 1: je doet de deling verkeerd om. (Kan gebeuren, deed ik zelf ook...) Dus niet: [Werktijd]/13, maar 13/[Werktijd].
Punt 2: de uitkomst is gebaseerd op een tijdwaarde, niet op een getalwaarde, dus om er een getal van te maken, moet je nog een keer delen door 24.

Je krijgt dus: 13/([Werktijd])/24.

Probeer dit eens uit?

Michel

Taart voor Michel! Het werkt!!!
Michel heel erg bedankt. Nu kan ik weer verder met m'n database!

Groetjes,
Veritas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan