Delen Postvak In

Status
Niet open voor verdere reacties.

nootorius

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2004
Hallo,
Mijn vriendin en ik hebben een aparte account in Windows XP. Als zij onder haar naam inlogt en naar outlook express gaat worden de nieuwe berichten opgeslagen in haar postvak in. Log ik later in onder mijn account dan zie ik die nieuwe berichten (die zij heeft binnen gehaald) niet meer (die staan immers in haar postvak in).

Hoe kunnen we nu gebruik maken van 1 postvak in?
Ik weet dat je berichten kunt importeren maar dit is iets te ingewikkeld voor haar. Mijn voorkeur gaat uit naar 1 gezamenlijk postvak in voor outlookexpress.......

Heeft iemand de oplossing?

Deze vraag is al veel vaker gesteld hier bij helpmij.
Misschien kun je de zoekfunctie eens gebruiken.
De meeste antwoorden komen dan met laat een bericht achter op de server.
Zelf zou ik voor webmail kiezen. Dus geen gebruik van outlook express.
Anders even een tweede e-mail adres voor de vriendin maken.

Er zijn 2 makkelijke en doeltreffende oplossingen:

In outlook express: in 1 van beide pc's:
extra, accounts, eigenschappen van je account, geavnceerd en dan een vinkje plaatsen bij "een kopie van het bericht op de server achterlaten".

Echter dat heeft asl nadeel, dat DIE pc altijd als 1e mail moet checken. En daarna de 2e pc, die geen kopie achterlaat, maar direct de mail van de server afhaalt.
Lastig, maar werkt wel.

Om dit probleem bij mij op te lossen tussen mij en mijn vrouw (5 pc's) hebben we beiden 2 aliassen ieder gemaakt, en het hoofdaccount.
Daarna een mail-server geinstalleerd.
Die kijkt naar het alias of naar de naam, en stuurd dan de mail intern naar de naam van de betreffende pc.

Dit werkt voor 99% perfect !!!!!
Een enkel mailtje glipt erdoor, maar dan kan ik de rules aanpassen.
Spam mails en mails met virussen worden ook binnengehaald, en bij de mailserver netjes verdeeld.

Wanner ik nu mail check met mailwasher, filteren we de spam en virussen eruit, en vervolgens komt de mail in outlook express.

Mailen gaat nu ook veel vlugger:
de mail wordt op de achtergrond in de mailserver binnengehaald en verstuurd, zonder dat je het merkt.
Dus zodra je ontvangt met o.e. gaat een grote attachement binnen 1 / 2 sec. ! (intern op de h.d. immers .....)

Meer info nodig?
Succes.

Geplaatst door Paul-RT

Echter dat heeft asl nadeel, dat DIE pc altijd als 1e mail moet checken. En daarna de 2e pc, die geen kopie achterlaat, maar direct de mail van de server afhaalt.
Lastig, maar werkt wel.

Wij hebben op beide pc's "bericht achterlaten op server" ingeschakeld. Maakt hier niet uit wie het eerst de mail ophaalt, ze komen op allebei de pc's binnen.

Zelf vind ik dit altijd de makkelijkste oplossing.

Lastig, maar werkt wel.

Je zou het bij beiden in kunnen stellen en dan "verwijderen van de server bij het legen van postvak in" (oid) kunnen gebruiken.
En dan gewoon afspreken dat je dat pas doet als de ander het gelezen heeft :).

Nog niet verholpen

Voor de duidelijkheid, ik gebruik 1 (!) PC met daarop 2 accounts, één voor mij en één voor mijn vriendin. Nu kan ik wel berichten imoprteren van de ene gebruiker (soort synchroniseren) naar de andere maar mijn vriendin snapt dat allemaal niet zo. Mijn vraag is kan je niet 1 gezamenlijke map (op de c:schijf of zo) gebruiken als postvak in zodat je niet hoeft te importeren van de ene gebruiker naar de andere? ZOdat je beide gebruik maakt van de dezelfde berichten (lees:postvak in)....

Het makelijkste is dan toch één account gebruiken.

Of berichten 2 dagen op de server laten staan ofzo; moet je er wel voor zorgen dat ieder binnen 2 dagen zn mail leest.

Zal ongetwijfeld ook geavanceerd truukje voor zijn.

In outlook 2003 kun je opgeven waar in welke map de post moet komen.
Ik weet niet of dit met express ook wil, maar kijk eens onder e-mail accounts en dan iets van opslaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan