Delen valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorick1989

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Hallo,

Ik heb een data server gemaakt van mijn server 2003, maar als ik mijn documenten deel over het netwerk dan kan ik na een tijd (kan 1 dag zijn of 2 weken) de server niet meer bereiken! Ik heb geen enkel idee hoe dit komt, vandaar dat ik met deze vraag hier kom! Ik hoop dat er iemand is die mij zou kunnen helpen/verklaren met of van het probleem!

Alvast bedankt,

Groeten,
Yorick

Laatst bewerkt door een moderator:
Logboeken nakijken op het werkstation én op de server:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> eventvwr.exe
Gaat vooral over de logboeken Systeem en Toepassing (en dan vooral rond de momenten van opstarten en aanmelden), maar ook het logboek Beveiliging kan hints geven waarom er geen toegang (meer) is.

Zowiezo eerst kijken wat er gebeurt als je het werkstation afsluit, de server afsluit, de server weer volledig opgestart hebt en daarna het werkstation opgestart hebt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Logboeken nakijken op het werkstation én op de server:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> eventvwr.exe
Gaat vooral over de logboeken Systeem en Toepassing (en dan vooral rond de momenten van opstarten en aanmelden), maar ook het tabblad Beveiliging kan hints geven waarom er geen toegang (meer) is.

Zowiezo eerst kijken wat er gebeurt als je het werkstation afsluit, de server afsluit, de server weer volledig opgestart hebt en daarna het werkstation opgestart hebt.

Tijs.

Bedankt voor je reactie, ik heb de computer gistere herstart omdat ze niet bij de mappen konden maar zodra het weer voorkomt zal ik kijken wat voor foutmelding er wordt gegeven! Bedankt alvast voor het reageren en je hoort nog van me als ik iets meer weet :).

grtz

Ik heb de tekst in mijn vorige posting aangepast: Waar stond: tabblad Beveiliging heb ik gecorrigeerd naar: logboek Beveiliging.
In logboeken is er geen tabblad Beveiliging, wel een logboek Beveiliging, vandaar.

Zeker als het werkstation in het Windows-domein is opgenomen moeten meldingen in logboeken verschijnen als de communicatie tussen server en werkstation niet functioneert zoals bedoeld. Bij dergelijke problemen als jij beschrijft kijk ik dus inderdaad als allereerste in de logboeken. Verder kijk ik na welke tcp/ip instellingen er dan geldig zijn op het werkstation (en welke DHCP server die heeft uitgedeeld aan het werkstation, of ze geldig zijn voor goed contact met het domein etc.) en ook de tcp/ip instellingen op de server.

Hopelijk komt het probleem niet meer voor, maar mocht het weer gebeuren, dan weet je waar je in ieder geval even moet gaan kijken.

Tijs.

Ik heb de tekst in mijn vorige posting aangepast: Waar stond: tabblad Beveiliging heb ik gecorrigeerd naar: logboek Beveiliging.
In logboeken is er geen tabblad Beveiliging, wel een logboek Beveiliging, vandaar.

Zeker als het werkstation in het Windows-domein is opgenomen moeten meldingen in logboeken verschijnen als de communicatie tussen server en werkstation niet functioneert zoals bedoeld. Bij dergelijke problemen als jij beschrijft kijk ik dus inderdaad als allereerste in de logboeken. Verder kijk ik na welke tcp/ip instellingen er dan geldig zijn op het werkstation (en welke DHCP server die heeft uitgedeeld aan het werkstation, of ze geldig zijn voor goed contact met het domein etc.) en ook de tcp/ip instellingen op de server.

Hopelijk komt het probleem niet meer voor, maar mocht het weer gebeuren, dan weet je waar je in ieder geval even moet gaan kijken.

Tijs.

Nee het is geen domein... ik heb het gewoon hier voor thuis in gebruik! Ik heb server 2003 geïnstalleerd omdat ik ICT studeer en daarom wat meer kennis op te doen door zelf een server te hebben.... Maar ik deel mijn bestanden gewoon lokaal, rechter muisknop en dan delen en de rechten geven aan everyone want iedereen hier thuis zou bij de bestanden mogen... aar soms kan ik het dus niet benaderen na enkele dagen of weken... Ik heb even in mijn logboek alles verwijderd en de computer herstart... ik heb nog geen fouten gevonden wat het netwerk kan verstoren maar ik hou het in de gaten! Ik kom hier nog op terug als het zover is... alvast bedankt!

Grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan