Delen van bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Berichten
517
Hallo,
Kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste bestanden van Vista kan delen (zonder kabels of USB stick) ?
Het gaat om 2 gebruikers die beiden op notebook werken in hetzelfde netwerk, waar ook anderen op werken.
Wil niet op de Openbare map (i.v.m. andere gebruikers op hetzelfde netwerk, die geen toegang mogen hebben), maar als ik via Delen werk moet ik eerst een andere gebruiker op mijn notebook aanmaken (en dat lijkt me niet nodig, toch) ?

Graag stap-voor-stap uitleg, want ben niet zo ervaren ...
Dank alvast !!
Frans
 
Dat laatste is nu net wél nodig in jou situatie.
Maak exact dezelfde gebruiker aan (naam en wachtwoord) zoals die ook geldt voor degene die toegang mag hebben tot jou map(-pen).
Als het goed is, 'ziet' de ander deze, als je die hebt gedeeld voor deze gebruiker.
 
Dat laatste is nu net wél nodig in jou situatie.
Maak exact dezelfde gebruiker aan (naam en wachtwoord) zoals die ook geldt voor degene die toegang mag hebben tot jou map(-pen).
Als het goed is, 'ziet' de ander deze, als je die hebt gedeeld voor deze gebruiker.
 
Dank ! Blijf nog met 1 vraag(je) zitten: Mijn collega heeft op zijn laptop mij als account aangemaakt (met mijn juiste gebruikersnaam) en een testbestand gedeeld (rechtermuisknop: Delen). Dat is gelukt.
Zowel bij zijn als mijn instellingen staat in Configuratiescherm => Netwerkcentrum => Bestanden delen op "Ingeschakeld" (en Openbare map delen op "Uitgeschakeld").

Maar waar-o-waar kan ik nu dat gedeelde testbestand op mijn laptop zien/ophalen ?

Dank, dank !
Frans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan