delen van informatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter cort
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Ik heb een router geplaats en hij werkt.Nu wil ik thuis toegang hebben van de een naar de andere PC.Wie weet wat ik hiervoor moet doen?

Thanks

Bestands en Printerdeling inschakelen, en het desbetreffende station of map delen.

Ik werk wel met een router,dus geen direkte ver bindingskabel tussen beide pc's.Hoe vind ik mijn ander pc langs mijn router?

thanks

Je zou ff kunnen zoeken naar nieuwe computers in je netwerkomgeving............

Als het goed is krijgen de pc's een ipadres van de router. Via dit IP kunnen de pc's elkaar ook vinden in het netwerk (zowel internet als netwerk) gaat via zelfde Ip en netwerkverbinding.

bestands- en printerdeling is stap 1, zorg er ook voor dat beide pc's in dezelfde werkgroep (bijv. workgroup of thuis) zitten. Zorg dat er schijven en/of mappen gedeeld worden op beide pc's en maak gebruikers (naam waarmee je inlogt van de ene pc op de andere) aan die "rechten" heeft om op de gedeelde mappen/schijven te komen. Let er ook op dat eventueel geinstalleerde firewalls op beide pc's zo geconfigureerd zijn dat ze het netwerk verkeer niet tegenhouden.

Hoe dit allemaal moet?? gebruik de zoekfunctie op deze site eens (je bent echt niet de 1e met dit probleem) en kijk ook even in de sectie "tips&handleidingen"van deze site waar je een goede beschrijving vind over het opzetten van een netwerk.

succes;)

kan je niet iets duidelijker zijn . In de zoekfunctie vind ik niet zo direkt iets .

Thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan