• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Delen van tekst in verschillende kolommen plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LoriMe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2013
Goedendag, ik heb al diverse topics bekeken en een deel van mijn vraag is daarbij ook beantwoord, maar ik mis net het laatste puntje.

Ik heb een overzicht waarin ik in één kolom verschillende teksten heb staan die ik verdeeld wil hebben over meerdere kolommen. Geen enkel deel van de tekst heeft een vast aantal tekens, maar in dit geval zijn de verschillende teksten wel verdeeld met een \ ertussen. Ik heb al een paar pogingen gedaan met de formule links en rechts, maar ik loop er tegenaan dat ik meerdere delen van tekst hebt (variërend van 1 t/m 10) welke dus in de verschillende kolommen verdeeld moeten worden. Op internet kom ik vaak maximaal 3 kolommen tegen.

Hopelijk kan iemand mij helpen. Bijgaand een opzet om een idee te geven hoe mijn overzicht eruit ziet.

Alvast bedankt voor de hulp!

Bijlagen

Hiervoor kan je tekst naar kolommen gebruiken. (is te vinden onder de tab gegevens)

Beide bedankt! Ik heb in de dynamische de cellen gewijzigd en het werkt perfect! Ik zal deze nog eens gaan analyseren om het in vervolg zelf te doen, alhoewel die toch erg ingewikkeld is :-)

Ook nog even gekeken naar de functie tekst naar kolommen. Erg handig, dus die weet ik ook voor in het vervolg!

Grappig, ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat je die functie al wel kende... Immers is googlen op "van tekst naar kolommen Excel" een van de eerste dingen die ik zou doen...

Maar in mijn bestand kan je vanaf de derde tekst de cellen doorvoeren naar rechts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan