Delen XP home en XP pro lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

oossie

Verenigingslid
Lid geworden
19 nov 2002
Goedendag, ik heb weer eens wat waar ik niet uitkom.
zal proberen het probleem te omschrijven, maar als dat vragen op mocht roepen verneem ik dat graag.

De situatie:

het delen van een adsl aansluiting wil niet lukken, terwijl alle verbindigen wel werken.

op de hostcomputer staat win XP home die met een adsl USB modem aan het wereldwijde web hangt, deze pc is een pentium 4 van 2,4 ghz (packard bell)
vervolgens zit hier een netwerkkaart in die via een crosscable verbonden zit in de netwerkkaart van een packerd bell (P III 600 Mhz),

Maar als ik daar Internet explorer open loopt na zo`n 30 sec. de PC compleet vast en krijg ik dus ook geen pagina`s in beeld.

Bij ping commando`s word de sever van de buitenwereld niet gevonden.

Help, Waar moet ik zoeken (ICS wizzard meerdere malen uitgevoerd, maar dit bood helaas geen Soelaas, help, wie help(t)mij.nl

Groeten Oossie

Misschien firewall (zonalarm)zo ja, zet main dan op med.
Groet Willem

Firewall software verwijderd, kan dus geen oorzaak zijn.
Bedankt voor het meedenken

Groeten Oossie

Op de host heb je wel internet begrijp ik.

Klik in IE eens op Extra/Internet opties en kies voor hettabblad verbindingen. Klik helemaal onderaan op delen. Staat op het vervolg scherm delen aangevinkt? Is onderaan bij primaire netwerkkaart de juiste netwerkkaart geselecteerd?

Kijk ook nog even bij verbinding op de client. Hier moet Nooit een verbinding kiezen staan aangevinkt.

Hopelijk helpt het.

Ik ga het proberen, bedankt, U hoort nog van me

Groeten Oossie

Lan verbinding

Heb de zelfde situatie, alleen Home als Host en Pro als Client (werkt perfect) maar de internetverbinding voor IE als volgt : Configureer je client IE eens via Extra --> Internetopties --> Verbindingen --> Laninstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan