• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Deler automatisch ophogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterbuyk

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2015
Berichten
12
In cel L12 heb ik een totaal bedrag staan

Kolom S cel 1 t/m cel 520 (opeen volgende nummering 1,2,3,4,5,6,7,enz...
Kolom T cel 1 t/m cel 520 hier komen bedragen in te staan

Cel L14 moet een gemiddelde gaan geven van cel L12 en het aantal maal ingevulde waardes in kolom T

Heb nu bijvoorbeeld 10x een waarde ingevuld in kolom T

Heb nu in cel L14 de code
Code:
=L12/10
Zover geen probleem

Zou nu graag voor elkaar willen krijgen dat wanneer ik in kolom T mijn volgende waarde(s) invoer de deler in cel L14 elke keer met 1 wordt verhoogd, is hier een manier voor omdat voor elkaar te krijgen.
 
Beste Peter, welkom op dit forum!

Allereerst begrijp ik je vraag niet helemaal. Het is daarom altijd handig een voorbeeld bestandje te uploaden waar je ook zelf (zonder formules?) de uitkomst probeert neer te zetten.
Zodoende kan iemand op dit forum makkelijk je vraag begrijpen en met een formule tot hetzelfde antwoord komen.

Ik kan je uitleg tot de volgende vraag leiden:
In cel L12 heb je een totaalbedrag staan wat gedeeld moet worden door het aantal waarden in kolom T (excl. titel).
Code:
=$L$12/AANTALARG($T$2:$T$520)
 
Niek, dank voor je hulp het werkte bijna goed :) hieronder de licht gewijzigde code

Code:
=$L$12/AANTALARG($T$1:$T$520)
 
Je kunt volstaan met
Code:
=L12/aantal(T1:T520)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan