deleten ahv selectiequery

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimvl

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Dag iedereen,

Ben net nieuw op het forum dus ik zal me kort even voorstellen.
Ik ben een student ICT uit Antwerpen en ik ben aan het werken aan een access project.

Natuurlijk gaat dit niet vanzelf en daarom heb ik een vraagje voor jullie.

Ik heb een formulier met een subform waar ik gegevens in weergeef met een selectiequery.
Nu wil ik dat ik aan de hand van deze selectiequery gegevens deleten uit verschillende tabellen. Het probleem is, kan ik met vba code of zo kijken welke rijen(en hoeveel) er geselecteerd zijn om zo de bijhorende gegevens te deleten?
Ik wil dus de gegevens verwijderen voor gewoon de rijen te selecteren in de selectiequery en vervolgens op delete te drukken.
Ik heb vba goed onder de knie dus jullie moeten me niet sparen. :)

hopelijk is het duidelijk.

Vriendelijke groet Wim

Op het moment dat je een record geselcteerd hebt moet je achter de ID van dat record kunnen komen. als je die weet kan je de records deleten die je wilt.
Kijk naar het Current event, als je een bound form gebruikt.

Ja, ik heb het form vervangen door een list. Met multiselect kan ik meerdere items selecteren en de id's opvragen.
Maar nu heb ik weer een ander probleem.
Als ik volgende sql code uitvoer krijg ik een error:

k = "14"
SQL = "DELETE tblOfferteRegels.OfferteNummer FROM tblOfferteRegels WHERE (((tblOfferteRegels.AssortimentsID)=" & k & "));"
DoCmd.RunSQL SQL
AssortimentsID is van het type text.

Ik krijg steeds volgende error: data type mismatch in criteria expression.

Bedankt voor de reactie
Groet

Als je assorimentsid een string is dan moet je quotes toevoegen.
Code:
k = "14"
SQL = "DELETE tblOfferteRegels.OfferteNummer FROM tblOfferteRegels WHERE (((tblOfferteRegels.AssortimentsID)='" & k & "'));"

debug.print SQL

DoCmd.RunSQL SQL
[\code]
Het is moeilijk te zien maar er staan nu enkele quotes voor. Kijk maar in je immediate window.

Idd dit was het :)
Fantastisch het werkt :)
Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan