deleten en er komt bijna geen schijfruimte vrij

Status
Niet open voor verdere reacties.

ating_besar

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2002
Hoi,

Ik werk onder windows XP pro met Norton Antivirus 2003. Als ik iets delete op een schijf bijv 2Gb dan gaat er bijna niks bij bij de nieuwe beschikbare ruimte.
Als ik met norton recycle bin kijk zegt ie 1394 protected files op drive D. Dan purge ik die maar ze verdwijnen niet.

Weet iemand waar dit aan kan liggen.

Groetjes Martin

Je weet toch dat win xp meer als 1 giga in beslag neemt

Geplaatst door wvdwe
Je weet toch dat win xp meer als 1 giga in beslag neemt

Dat is het probleem denk ik niet, het probleem is dat de protected files niet "gepurged" worden.
Heb er eerder iets over gelezen hier op het forum.

Ja, dat klopt. Dat was en is mijn probleem.
Schijnt een 'foutje' van Norton te zijn :(
Progje er af halen en weer er op is voorlopig de enige oplossing. Ik heb nu niets laten beschermen.

Laatst bewerkt:
Progje er af halen en weer er op is voorlopig de enige oplossing. Ik heb nu niets laten beschermen

Bij mijn trouwens geen probleem.
Oplossing lijkt mij niet het programma verwijderen maar gewoon Norton Protection uitzetten.

Dit was het advies van Saldos.
Er staat trouwens op de site over geschreven.
Ze hebben er nog geen antwoord op.
Niet op beschermen zetten hielp niet hij bleef alles vasthouden. Nu ben ik wel alles kwijt.

Geplaatst door Elisa
Ja, dat klopt. Dat was en is mijn probleem.
Schijnt een 'foutje' van Norton te zijn :(
Progje er af halen en weer er op is voorlopig de enige oplossing. Ik heb nu niets laten beschermen.

Foutje van Norton? Nee hoor. Het is geen foutje. Het heeft gewoon met Norton unerase te maken. Norton houd alle bestanden die je verwijderd nog een aantal dagen vast zodat als je er spijt van hebt dat je je prullenbak hebt geleegd dan kun je die bestanden nog terug halen. Dat is alles.

ating_besar,

Indien je Norton unerase gebruikt, dan moet je dus rechts klikken op je prullenbak en daar de beveiligde bestanden dus ook weghalen.

Andere manieren om de ruimte vrij te maken gaan zo:

1. zet de system restore uit:

Klik op Start/Instellingen/Configuratiescherm en klik dubbel op het pictogram Systeem.

Op het tabblad Prestaties klik je op de knop Bestandssysteem, die zich onder Geavanceerde instellingen bevindt.
Vervolgens selecteer je het tabblad Probleemoplossing en zet een vinkje naast de optie 'Systeem herstellen uitschakelen'.

Klik op OK en Sluiten om de wijzigingen op te slaan, en start nu opnieuw op.

2. Leeg de mappen TEMP en TEMPORARY INTERNET FILES.

3. zoek een exe bestand die cleanmgr heet en klik erop en vink alles aan en klik op ok.

4. Defragmenteer in de veilige modus. Je komt in de veilige modus door op F8 te drukken tijdens het opstarten van de pc.

Je kunt dan na het defragmenteren je system restore weer aan te zetten.

Laatst bewerkt:
Ben je zo kort van memorie :D

Hallo Elisa,
De reden dat ik niet ben gekomen is omdat ik de vraag niet had gezien. Maar nu dus wel.

Maar helaas er er geen oplossing voor jou probleem. Lees dit artikel maar:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...13?OpenDocument

Maar ik weet uit ervaring dat als je Norton utilities verwijderd en opnieuw installeert dat dan je probleem over is.

Hier
kun je het lezen.

Laatst bewerkt:
ach zo,
Dat is toch niet dezelfde probleem Elisa? Jij had het probleem van "Geen communicatie-verbinding mogelijk met Norton un-erase protection service". Volgens mij krijgt hij die foutmelding niet.

Hij zit er anders niet ver vanaf en het lijkt me toch nog sneller opgelost!
Ben je trouwens een late of een vroege vogel? ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan