• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Deleten regels excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

margrietl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2007
Ik wil een groot aantal regels deleten in excel. Regel 10 tot 65000 (is door macro gegevens ingezet). Hoe kan ik dit makkelijk doen zonder steeds te scrollen of de page down knop te gebruiken?
Bedankt

Hoi, hier een "truc van de foor":

klik op de 10 van rij 10.

Houd Shift ingedrukt.

Scroll via de verticale scrollbar naar beneden tot rij 65000. Met die Shift zal dat heel gemakkelijk gaan.

klik op de 65000 van rij 65000.

Dan nog verwijderen.

Wigi

Hoi, hier een "truc van de foor":

klik op de 10 van rij 10.

Houd Shift ingedrukt.

Scroll via de verticale scrollbar naar beneden tot rij 65000. Met die Shift zal dat heel gemakkelijk gaan.

klik op de 65000 van rij 65000.

Dan nog verwijderen.

Wigi

Nog een tip:

Als die laatste 536 rijen ook mogen worden verwijderd ;) (kortom alle rijen onder rij 10 verwijderen):
- selecteer rij 10
- druk op CTRL+SHIFT+{Pijltje naar beneden}
- druk op Delete

Eelco,

Ik heb het niet getest, maar ik dacht dat die Ctrl-pijl naar beneden enkel tot het einde van de Used range gaat. En dat kan gerust kleiner zijn dan het bereik tot rij 65000.

Ik heb het niet getest, maar ik dacht dat die Ctrl-pijl naar beneden enkel tot het einde van de Used range gaat. En dat kan gerust kleiner zijn dan het bereik tot rij 65000.

Wigi,

Je hebt helemaal gelijk! Niet aan gedacht. :o

Wat volgens mij wel goed werkt is :
- CTRL+Shift+End (selecteert alle vervolgcellen in je document met een waarde)

- gewoon "Delete" of ...
- Ctrl + "-" (min teken) en dan "Entire Row"

Ehhhh, héél simplistisch... Die bewuste 1e 10 regels copieren, in een nieuwe sheet plakken en de oude hele sheet weggooien?:D

Groet, Leo

Ehhhh, héél simplistisch... Die bewuste 1e 10 regels copieren, in een nieuwe sheet plakken en de oude hele sheet weggooien?:D

Je bent dan wel alle verwijzingen en berekeningen kwijt.

in A11 gaan staan, shift inhouden en End - Home klikken, dan is alles geselecteerd van rij 11 tot de laatste cel.

steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan