Delivery Status Notification (Failure)‏ ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esther1971

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Hallo, Ik heb een mailtje van iemand ontvangen en wilde die persoon terugmailen dmv 'beantwoorden'. Maar ik krijg steeds mijn mailtje terug met de mededeling "Delivery Status Notification (Failure)". En verder: '‏550 5.1.1 User unknown'. Raar toch? Ik weet zeker dat het e-mailadres klopt, want dat wordt automatisch ingevuld bij 'beantwoorden'. Staat er soms een instelling fout? Ik heb er ook geen verstand van. Heeft iemand een (simpel geformuleerd) antwoord??? Groetjes, Esther

Hoi :)

Ik kan alleen maar zeggen dat die code echt betekent dat het gedeelte voor het @ niet klopt.
Misschien een tijdelijke technische fout.
Indien je deze persoon kent laat deze naar zijn/haar emailprovider bellen voor controle / verificatie.

ED

Kan ook een gefaked e-mail adres zijn. Zeker bij mails die door MSN-virussen worden gestuurd lijken van de MSN contactpersoon te zijn, maar hebben een afwijkend antwoord-adres. Ik raad je aan om in het Aan adres handmatig het juiste e-mail adres in te vullen, ipv. te vertrouwen op het automatisch ingevoegde.

Verder weet ik het zo niet.

Tijs.

Goeiemorgen, bedankt voor jullie reakties. Ik heb het e-mailadres handmatig ingevoerd bij 'aan', maar weer dezelfde melding gekregen. Ik heb geen adres, telefoonnummer oid van deze persoon, dus weet niet hoe ze anders te bereiken (eerste contact was deze mail). Een kennis vertelde me dat je vanaf sommige e-mailadressen wel kan versturen maar niet ontvangen, klopt dat? Zou met bedrijven te maken hebben? Het is gewoon een @kpnplanet.nl adres. Kan het niet aan mijn instellingen liggen? Ik snap er niks van. Esther

Probeer het mailadres eens te mailen vanaf bijvoorbeeld een hotmail of gmail account.

Ik heb gemaild vanaf zowel mijn hotmail account als dat van @home. Zelfde melding.

Bel die ontvanger eens op, en vraag na of ondertussen misschien zijn/haar e-mail adres gewijzigd is. Het kan namelijk zomaar zijn dat de aflevering van zijn/haar mail naar jou vertraging heeft gehad, en ondertussen het e-mail adres is veranderd, zodat antwoorden een melding oplevert zoals jij hebt gekregen.

Tijs.

Zoals ik vertelde heb ik verder geen gegevens van de afzender, het was een eerste contact mail en ik heb dezelfde dag geantwoord dus lijkt het me raar als dan het e-mailadres zo snel is veranderd... Tenzij het opzet is, virus oid...

Tsja, we zullen er nooit uitkomen, vrees ik.

Voor iemand die voor het eerst contact opneemt is het zowiezo een beetje vreemd dat er blijkbaar geen bedrijfsnaam, postadres, woonplaats of dergelijks genoemd wordt.

Tijs.

Beste Esther,

Als het echt belangrijk voor je is dan zou ik even kontakt opnemen met KPN / Planet en de situatie m.b.t. het emailadres van hun voorleggen. Desnoods stuur je naar de technische helpdesk van hun de betreffende email en verwijder je hierin even de persoonlijke gegevens.
Lijkt me sterk dat hun niet even voor je willen nakijken of dit emailadres van hun wel of niet bestaat. Jouw eventueel opgestuurde email maakt het wel betrouwbaar voor hun.

Succes , ED :)

Hallo Ed, bedankt voor de tip! Dat ik verder geen gegevens heb, Tijs, is omdat dat dit een reaktie van een bieder is op een advertentie van mij op marktplaats. Zij heeft gewoon op "e-mail deze adverteerder" gedrukt en mij zo gemaild. Moet bekennen dat het een bod is waarvoor ik wel wat moeite wil doen om haar te pakken te krijgen :) Vandaar... Groetjes, Esther

En als zij graag wil hebben wat jij te bieden hebt en dus ook moeite wil doen lijkt het me dat het toch nog goed moet komen. Misschien kun je slim je advertentie wat aanpassen of een telefoonnummer erbij.

Succes weer in ieder geval , ED :)

Was nog niet eens bij me opgekomen: de advertentie aanpassen! Ga ik ook doen, thanx Ed...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan