OkashiChan
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 dec 2009
Hoi!
Met een maand vertraging kwam mijn langverwachte Dell Studio 1558 aan. En buiten het feit dat hij wat dik is, vond ik hem geweldig. Ik heb hem nu 5 dagen en er duikt een probleem op: De laptop wordt snel warm (niet alleen de onderkant, maar ook het touchpad etc), de ventilator is luid en dat allemaal terwijl er vb. enkel Firefox open staat, of enkel MediaMonkey.
Nu ben ik dus aan het denken... tot twee weken nadat je je aankoop hebt gekregen kan je hem terugsturen en krijg je al je geld terug.
Ik vraag me af of ik dit zou moeten doen, en of voor een MacBook gaan, of voor een andere laptop. Het is voor mij eigenlijk best belangrijk dat mijn laptop geen lawaai maakt wanneer er geen reden toe is, want dat stoort enorm (zeker in de les of een bib).
Wat ik er zonder probleem op moet kunnen draaien:
AutoCAD 2011 (systeemvereisten
Photoshop cs5 (systeemvereisten
Illustrator
En nog enkele programma's waarvoor Windows vereist is
AutoCAD is ondertussen ook uit voor Mac.
Verder gebruik ik mijn laptop om muziek te beluisteren (ik verwacht geen bepaalde kwaliteit), internetten, films kijken. Ik game niet (wat overigens hopeloos zou zijn met deze laptop)
Sommige studenten in mijn jaar hebben een Mac en draaien daar Windows op, maar zo'n geprul wil ik eigenlijk vermijden... 't is alleen dat die Mac's zo dun zijn, nauwelijks opwarmen of geluid maken en grafisch sterk zijn. Jammer dat je zoveel voor het merk bijbetaald.
Dit is wat ik nu heb:
Ik heb er 1154 voor betaald (incl. Microsoft Office etc) en ben vooral blij met het HD scherm, de snelheid, gevoelig touchpad, de verschillende poorten (ook hdmi) en de Intel� Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n kaart. Ik ben ontevreden over de hitte, het geluid, dat het zo'n dik ding is en de batterij mocht ook wel wat langer houden.
Oh ja... ik ben studente architectuur, vandaar de programma's. En ik moet echt snel beslissen wat ik ga doen, want eenmaal de twee weken voorbij kan ik mijn Dell niet meer terugzenden (en al mijn geld terugkrijgen).
Wat raden jullie mij aan? Dell houden of niet? En zo nee, wat in de plaats?
Met een maand vertraging kwam mijn langverwachte Dell Studio 1558 aan. En buiten het feit dat hij wat dik is, vond ik hem geweldig. Ik heb hem nu 5 dagen en er duikt een probleem op: De laptop wordt snel warm (niet alleen de onderkant, maar ook het touchpad etc), de ventilator is luid en dat allemaal terwijl er vb. enkel Firefox open staat, of enkel MediaMonkey.
Nu ben ik dus aan het denken... tot twee weken nadat je je aankoop hebt gekregen kan je hem terugsturen en krijg je al je geld terug.
Ik vraag me af of ik dit zou moeten doen, en of voor een MacBook gaan, of voor een andere laptop. Het is voor mij eigenlijk best belangrijk dat mijn laptop geen lawaai maakt wanneer er geen reden toe is, want dat stoort enorm (zeker in de les of een bib).
Wat ik er zonder probleem op moet kunnen draaien:
AutoCAD 2011 (systeemvereisten
Photoshop cs5 (systeemvereisten
Illustrator
En nog enkele programma's waarvoor Windows vereist is
AutoCAD is ondertussen ook uit voor Mac.
Verder gebruik ik mijn laptop om muziek te beluisteren (ik verwacht geen bepaalde kwaliteit), internetten, films kijken. Ik game niet (wat overigens hopeloos zou zijn met deze laptop)
Sommige studenten in mijn jaar hebben een Mac en draaien daar Windows op, maar zo'n geprul wil ik eigenlijk vermijden... 't is alleen dat die Mac's zo dun zijn, nauwelijks opwarmen of geluid maken en grafisch sterk zijn. Jammer dat je zoveel voor het merk bijbetaald.
Dit is wat ik nu heb:
Studio 15 (N0055806)
Intel� Core� i7-720QM Mobile Processor (1.6GHz, turbo up to 2.8GHz, 6MB L3 Cache), Legitieme Windows� 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Base
Intel� Core� i7-720QM Mobile Processor (1.6GHz, turbo up to 2.8GHz, 6MB L3 Cache)
Geheugen
6.144 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3-geheugen [1x4.096 + 1x2.048]
Toetsenbord
Intern toetsenbord - Belgisch (azerty)
Grafische kaart
1 GB ATI Mobility Radeon� HD5470 grafische kaart
Harde schijf
500 GB (5.400 rpm) Seri�le ATA-harde schijf
Besturingssysteem
Legitieme Windows� 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Optische stations
Dvd+/-rw-station (cd & dvd lezen/schrijven) met dvd burn software
Draadloze connectiviteit
Intel� Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card (EUR)
Cables
Stroomkabel van 1 meter (3-aderig) - Europees
Verzendingsdocumenten
Dutch Documentation
Gedis-pakketreferentie
N0855806
Standaardondersteuning
1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Services en Support
1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
PalmRest
Silver chainlink palm rest � with Black Chainlink cover only
Bestelgegevens
Studio 1558 Order - Belgium
Primaire Batterij
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Draagtassen
Geen draagtas [inbegrepen in de prijs]
Systeemmedia
Studio 1558 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Camera
Ge�ntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Kleuren, dessins en beschilderingen
Black chainlink
Accidental Damage Support
Geen Accidental Damage-support
Online Backup
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Theft Protection Solution
Computrace LoJack voor laptops, licentie van 1 jaar - inbegrepen bij uw pc
Labels
Wireless Label CI7
LCD-scherm
15,6-inch witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met TrueLife
DataSafe (Services Owned)
Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft-software
Office 2010 voor Thuisgebruik en Studenten - Nederlands
Bescherm uw nieuwe pc
McAfee� SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply
Wisselstroomadapter van 90 W
Operating System Recovery Options
Besturingssysteem Windows�: herstelmedia niet inbegrepen
Ik heb er 1154 voor betaald (incl. Microsoft Office etc) en ben vooral blij met het HD scherm, de snelheid, gevoelig touchpad, de verschillende poorten (ook hdmi) en de Intel� Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n kaart. Ik ben ontevreden over de hitte, het geluid, dat het zo'n dik ding is en de batterij mocht ook wel wat langer houden.
Oh ja... ik ben studente architectuur, vandaar de programma's. En ik moet echt snel beslissen wat ik ga doen, want eenmaal de twee weken voorbij kan ik mijn Dell niet meer terugzenden (en al mijn geld terugkrijgen).
Wat raden jullie mij aan? Dell houden of niet? En zo nee, wat in de plaats?