Dell 2400 Dimension met Windows XP Home loopt vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wal_fish

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2004
Hallo.

Kan iemand mij helpen met het volgende probleem?

Van de ene op de andere dag liep mijn Dell PC vast; de vorige dag kon ik nog werken met Outlook2007.
Daarna kon geen enkel programma meer starten, o.a.:
- Windows explorer;
- Outlook;
- Google Chrome;
- synchroniseren met de cloud;
- HotSync Manager voor synchroniseren van mijn Palm PDA.
Na dubbelklikken zag ik dat een programma werd gestart, maar liep vervolgens alles vast. Ctrl+Alt+Del werkt zelfs evenmin.
Op een goede dag werkte wel Registry Booster, en heb ik het vorige herstelpunt ingesteld, echter zonder resultaat.
McAfee Total Protection kunnen draaien, zonder melding van een virus, maar nog steeds geen werkende PC.
Nu is het zelfs zo, dat Windows afsluiten via het Startmenu niet meer werkt. Alleen de harde manier werkt.

Kan een en ander te maken hebben met de verhoogde kwetsbaarheid van Windows XP sinds deze niet meer door Microsoft wordt ondersteund?
Wie kan/wil mij helpen? Elke suggestie is welkom.

Alvast bedankt.
Groet, Wal_fish.

XP wordt nog tot 08 april 2014 ondersteund. Het probleem dat je hebt komt vaak voor bij een schijf die op sterven ligt of (RAM) geheugen met fouten.
Begin met het controleren van de schijf. Dit kan snel met HDD Scan (http://hddscan.com/).
Controleer daarna het geheugen, mijn voorkeur gaat dan uit naar http://www.memtest.org/

Beide oke? Dan pas een bestandscan uitvoeren, start > uitvoeren. Type SFC /scannow [enter]

Doe dit niet als eerste!

Verplaatst naar de Windows XP afdeling.

Ik heb bij een pc die onlangs "hing" geconstateerd dat dat kwam door Mcafee en met name de Power Cleaner en PCDoctor.
Die zorgden er tevens voor dat een aantal mappen en bestanden de status "hidden" kregen waardoor het leek of er heel veel weg was.
Dit opgelost door terug te gaan naar een windows situatie van voor de updates van Mcafee die dit veroorzaakt hadden. Overigens help het ook als mcafee volledig uninstalled wordt.
De hidden bestanden en mappen moesten met de hand allemaal (in de eigenschappen) weer unhide worden.

Vergelijkbare ervaring als srpchulp met F-secure (de Internetbeveiligings variant van Ziggo). Dus inderdaad verdenk ook ik de virusscanner.

Tijs.

Beste mensen.

Allen bedankt voor het meedenken. Ik ga zeker de suggesties uitwerken, en kom er hier op terug.
Ik heb me suf gepiekerd, wat er na, of tijdens die bewuste dag van het werken met Outlook2007 is gebeurd. Ik denk de boosdoener gevonden te hebben: Uniblue Registry Booster. Met dit vermoeden, heb ik een herstelpunt van een maand eerder gekozen. Op dit moment kan ik weer werken met de PC, maar laat Uniblue Registry Booster echt links liggen. Laat dit een waarschuwing voor iedereen zijn, die het programma gebruiken. Inmiddels ben ik over op RegCleanPro.

Overigens is de hard disk net een jaar geleden vernieuwd. Ik kon nog een IDE-HDD kopen bij Conrad, meteen uitgebreid van 80 naar 210 MB. Het was toch wel schrikken, maar ik hoop niet meer voor zulke verrassingen te komen. Daarvoor ben ik voor het "langzame" werk, en voor het boekhouden nog te veel gehecht aan het oude beestje.

Nogmaals, iedereen bedankt voor het meedenken en voor de suggesties.

Vriendelijke groet, Wal_fish.

Hoi,
Het is sowieso af te raden om registryprogramma's te gebruiken die je niet kent, uitzonderingen daargelaten.
Ccleaner b.v. is zo'n uitzondering.

Graag gedaan, en bedankt voor de terugmelding.

Als je nu de 'schuldige' gevonden hebt (Uniblue Registry Booster), kan je dan nu de vraag als opgelost aangeven? Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan