Dell C600

Status
Niet open voor verdere reacties.

G4M3R

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2005
We hebben hier een dell c600 laptop staan die altijd zonder problemen werkte maar laatste tijd gaat de laptop vanzelf uit (helemaal uit) als je het scherm dichtklapt, ik heb al in de bios gekeken bij display close, maar het werkt niet. Eerst gebeurde er niks als je het scherm dichtdeed maar nu sluit hij af, dit gebeurd in win 2k (nt) en in redhat linux (dual boot system) dus het ligt vermoedelijk aan de bios instellingen, wie o wie kan ons helpen?

Is dit niet in te stellen bij energiebeheer?
Daar kan je instellen wat er moet gebeuren als je bijvoorbeeld de powerknop indrukt of de slaapstandknop indrukt, evenals wat er moet gebeuren als je het deksel van je laptop sluit.

nee want het werkt evenwel als in redhat als in win nt dus het ligt niet aan de instellingen in win, maar in de bios maar ik kan het dus niet vinden.

Hoi,

Hoeft niet hoor, het kan zijn dat er aparte software bij de Dell zit die het gedrag van het dichtklappen van de deksel regelt.
Ook het feit dat het onder Linux hetzelfde gaat zegt dan dus niks.
Wellicht (maar ik ken win2k niet zo goed) met de rechtermuisknop op het bureaublad klikken en in het snelmenu op 'Eigenschappen'.
Tabblad Schermbeveiliging en dan de knop Energie; tabblad Geavanceerd of Slaapstand .....

Dat de notebook blijft werken, ook al doe je de deksel dicht is trouwens geen slimme.
Meestal is de instelling, dat de laptop dan in de z.g. slaapstand gaat. Dit is trouwens ook afhankelijk van de technische specs van de notebook en het een 'niet al te nieuwe' dus .....
Zodra je de deksel weer openklapt, kan je weer verder waar je gebleven was.

Laatst bewerkt:
het probleem is dat de laptop eerst wel gewoon bleef draaien als je het scherm dichtdeed, daarnaast is dit echt zo dat de pc helemaal opnieuwe opstart, dus win afsluit (en dus ook alles wat open staat), en dan opnieuw opstart als je het scherm opendoet.

probleem gevonden, toen ik het scherm dichtklapte en beetje openhield, gaf hij 2 sec een memory foutmelding en ging toen rebooten, probleem ligt dus bij memory maar ja wat nu..

Laatst bewerkt:
het lag niet bij het memory:o k heb de errorlog weten op te sporen. Het betreft een bugcheck.

Desciption: The computer has rebooted from a bugcheck. The Bugcheck was:
0x00000050 (0xf000ff54, 0x00000000, 0x8045abb3, 0x00000000).
Microsoft Windows 2000 [v15.2195]. A dump was saved in: C:\WINNT\Minidump\Mini082009-05.dmp.

Ik heb daar gekeken maar het is een hexadecimale code waar we niet wijzer van worden, iemand idee wat er gaande is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan