DELL C640 valt plotseling uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appieh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2006
Ik heb een Dell Latitude C640 Laptop. nu is het probleem dat als ik hem aanzet hij na een paar minuten plotseling uitvalt. Als je hem dan weer aanzet doet hij het steeds korter voor hij weer uitvalt.

Weet iemand wat het probleem kan zijn ?

volgens een computer zaak is het een kortsluiting in het moederbord. Maar kan het niet zijn dat de Fan stuk is en hij tewarm wordt en dan uit valt ?

Wie kan me helpen ?

groeten Albert

Welkom op Helpmij.:)

Hoor je de fan niet draaien als je de laptop opstart?

Nee de fan start niet op als ik de laptop aanzet.

Albert

Is niet met zekerheid gezegt, maar het kan daar wel door komen. Zit de fan vol met stof, zodat deze teveel weerstand heeft om te draaien?

Nee de fan is schoongemaakt, springt de fan niet pas aan als de CPU warm wordt ?
kan het ook in het voedings gedeelte zitten ?

Normaaal zou een fan meteen moeten gaan draaien en als deze temperatuurs geregeld is, langzamer moeten gaan draaien of uitgeschakeld worden, tot een bepaalde temperatuur bereikt is.

In mijn laptop gaat de fan pas draaien als het nodig is hoor. Nu draait hij toch echt niet.(Hij gaat pas draaien als hij op 866 mhz komt, maar dat is enkel in games en zware applicaties, nu draait ie op 500 mhz en dan draait hij pas als de cpu langere tijd boven de 50 procent gaat en meer als 45 graden heeft, nu is dit 26)

dat word sleutelen of verkopen

Ik heb een Dell Latitude C640 Laptop. nu is het probleem dat als ik hem aanzet hij na een paar minuten plotseling uitvalt. Als je hem dan weer aanzet doet hij het steeds korter voor hij weer uitvalt.

Weet iemand wat het probleem kan zijn ?

volgens een computer zaak is het een kortsluiting in het moederbord. Maar kan het niet zijn dat de Fan stuk is en hij tewarm wordt en dan uit valt ?

Wie kan me helpen ?

groeten Albert

Ik kan je niet helpen maar ik heb precies hetzelfde gedoe. Mijn koelfan hoor ik niet meer
en vanaf dat moment is het probleem aan de hand dat hij steeds uitvalt. Ook inderdaad
steeds sneller. Als ik hem bijv. koud opstart en gelijk vol belast gaat ie al binnen
3 minuten uit. Moet wel met koeling temaken hebben.
Gekke alleen is dat ik met een dikke 1600W stofzuiger heb geprobeerd de warme lucht
af te zuigen direct bij de koelfan vandaan, om te kijken of de laptop dan langer aanbleef.
Dit werkte niet, maar misschien niet juist uitgevoerd.

Op tweakers.net forum was ook al iemand met exact hetzelfde probleem. Zijn koelfan
draaide nog wel.. hij bleek uiteindelijk na alle tests en weet ik veel wat een kapot
moederbord te hebben en heeft hem nog voor 150 verkocht zegt ie.

Ik denk dat bij die van jou en van mij misschien enkel de koelfan dood is, of de sensor die
hem aanstuurt. Aangezien ikzelf zeker geen garantie heb, moet ik er dus een kopen en
gaan klussen en hopen dat het dat werkt. ik heb voor 39 euro op internet 1 gevonden.

Ik ga zowieso sleutelen en hou me aub op de hoogte van wat jij ermee doet ok.
Ik doe hetzelfde. Succes

Stefano

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan