Dell CDRom driver?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmbiking

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Hallo,

Ik heb tweedehands een dell latitude CPi A-serie gekocht waarvan de cd-rom niet werkte. Hij gaat gewoon open en dicht enzo, maar hij leest geen cd's e.d. dus ik dacht dat het aan de driver ligt, maar nu weet ik niet wat ik doen moet!:( ik kan geen goede driver vinden die ik kan installeren.

Er staat nu een samsung driver op :confused: dus ik denk ook dat het daar aan ligt. Maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Rick

Welkom op Helpmij.:)

De cd-rom driver zit in Windows zelf. Ga eens naar:
Deze computer (met rechts klikken) > eigenschappen > (hardware) > apparaatbeheer. Staan hier vraagtekens?

Je kunt daar ook even bij dvd/cd-rom stations de cd-rom verwijderen.(rechts klikken > installatie ongedaan maken). Daarna opnieuw opstarten, Windows zal nieuwe hardware vinden en installeren. Kijk of de cd-rom dan wel goed werkt.

Welkom op Helpmij.:)

De cd-rom driver zit in Windows zelf. Ga eens naar:
Deze computer (met rechts klikken) > eigenschappen > (hardware) > apparaatbeheer. Staan hier vraagtekens?

Je kunt daar ook even bij dvd/cd-rom stations de cd-rom verwijderen.(rechts klikken > installatie ongedaan maken). Daarna opnieuw opstarten, Windows zal nieuwe hardware vinden en installeren. Kijk of de cd-rom dan wel goed werkt.

hallo, bij apparaat beheer staat een SAMSUNG 24X CD-ROM driver geinstalleerd dus volgens mij is dat de fout? De speler gaat wel gewoon open dus ik ga er nog steeds van uit dat het aan de driver ligt. Ik zal nu even kijken of ik de installatie ongedaan kan maken.

ik heb net geprobeerd het oude driver ongedaan te maken en toen weer de computer opgestart, maar nu heeft ie weer automatisch die samsung driver geinstalleerd en nu leest hij nog steeds niks... Hij geeft bij het muisje zo'n cd-rommetje (volgens mij betekend dat dat hij hem herkend ofzo) maar hij doet verder niks... Kan iemand mij alstublieft helpen:confused:

Kennelijk zit er een Samsung cd-rom speler in, anders installeerd Windows deze niet. Dell maakt namelijk gebruik van andere merken, voor de hardware. Het kan dat de lens van de laser vuil is, deze voorzichtig schoonmaken met apothekers alcohol en een watter staafje, zou mischien het probleem oplossen.

Kennelijk zit er een Samsung cd-rom speler in, anders installeerd Windows deze niet. Dell maakt namelijk gebruik van andere merken, voor de hardware. Het kan dat de lens van de laser vuil is, deze voorzichtig schoonmaken met apothekers alcohol en een watter staafje, zou mischien het probleem oplossen.

ik heb zojuist apothekers alcahol gehaald en voorzichtig schoongemaakt. Helaas heeft dit niet geholpen en ben ik er achter gekomen dat er iets op/in de lens zit, ik weet niet een krasje ofzo? is hier wat aan te doen???:confused:

Als er een krasje op de lens zit kan je het eigenlijk wel vergeten, dan zal het helaas een nieuwe CD (of DVD) rom speler worden.

Overigens, je hebt al een nieuwe CD-rom speler vanaf € 50,- en een DVD speler vanaf € 60,-
Diezelfde in 'brander' uitvoering kosten ongeveer € 15,- meer

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan