DELL compu formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

micki

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Berichten
289
Ik heb getracht DELL compu te formateren.
Dus CDrom erin gedaan.Volledige installatie.Maar hij vraagt niet om te formatteren.
Wel op een gegeven moment waar ie geinstalleerd moet worden:
-FAT schijf
-C (ntsf)
Gekozen voor 2e optie.Dan geeft ie aan er staat al een besturingssysteem,dit kan problemen opleveren.
Toch voor gekozen,vervolgens het bestaande laten verwijderen.
Dit is alles gelukt.Ben nu ook van eerdere foutmeldingen af(711),maar volgens mij is de format niet helemaal goed gegaan.
De helft ben ik kwijt en de helft staat er nog op.
Bijvoorbeeld sommige games staan er nog op,alsmede de complete map program files.
Kan mij iemand vertellen wat hier mis is gegaan,en mij eventueel uitleggen hoe ik het precies moet doen via de DELL CD.
(NTFS bestandssysteem)
 
Kan dit ook met NTFS bestandssysteem.
Zoja moet ik dan ook wat veranderen in de BIOS vanwege het opstarten via floppy?
 
Met MadBoot kan je ook NTFS formatteren (heb ik gelezen).
En inderdaad in de BIOS moet je als 1ste vanaf A:/ laten booten en hierna c:/
 
Als dit op deze manier kan kan iemand me dan heel duidelijk uitleggen wat ik precies moet doen,ik ben namelijk niet zo'n computerfreak!
 
vrij vroeg in het begin van de installatie vraagt de (installatie) CD of je wilt opstarten vanaf harddisk of vanaf cd-rom. Er loopt een tijdklokje mee dus je moet wel even opletten. Kies voor opstarten vanaf cd-rom en als het goed is wordt nu wel de optie om te formateren aangeboden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan