dell dimension 3100 windows xp media center edition 2005 os disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

calibra24

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2002
hallo.

Ik heb hier een dell dimension 3100 staan en nu heb ik een
S.M.A.R.T. error gehad.
na veelvuldig testen en rotzooien blijk dat de schijf gewoon helemaal niet meer wil starten
en echt kapot is.
nu heb ik een nieuwe hd geplaatst maar ik heb geen os disk gekregen bij het systeem.
ik heb geprobeert de resceu part van de oude schijf te clonen...maar de schijf is echt gewoon naar ze laatste rustplaats.
nu heb ik dus me originele licentie code maar geen os disc.

heb dell gebelt en na 1:39 uur kreeg ik einedelijk iemand aan de lijn.
en werdt mij verteld dat ik geen disc toegestuurt krijg.

weet iemand waar ik een kopie van een originele disc kan downloaden?
of kan iemand aan een kopie helpen?
uiteraard hoef ik geen code erbij want die heb ik zelf.

groetjes.
Calibra 24

Hoe oud is de Computer,
En welke HD,kan wel eens garantie nog opzitten

de garantie is 1,5 maand verlopen. en ze doen er weer lekker moeilijk over.....dit is ook gelijk me laatste dell pc.......zal er nooit meer 1 aanschaffen want de klantenservice kan je ver zoeken als je het aal een klanten service kan noemen......volgens mij komt het er nog geeneens in de buurt. ik ga na deze zeer zeker weer terug naar me zelfbouw pc'tjes

Ik denk dat je een verwijzing naar een lokatie waar je die versie kunt downloaden op dit forum niet zal krijgen. Ik vermoed namelijk dat die versie legaal niet te downen is. Ik vind het alleen erg vreemd dat Dell je niet tegemoet wil komen. Zijn de omstandigheden dan zo vreemd dat Dell de bezitter van een van zijn machines geen vervangende disk wil sturen ?

ja inderdaad pasja.

het volgende is namelijk besproken via de telefoon.

1ste keer gebelt.
kreeg te horen garantie verlopen.
kan schijf kopen bij hun en 1 week wachten op levering.
kosten vele malen hoger dan bij een lokale pc winkel.
wegens belasting aangifte geen tijd om zo lang te wachten.
zelf een schijf gekocht en geplaatst.

2de keer gebelt.
verzoek om os cd.
screenshot van de hd diagnostics gemaild.
geverifieerd dat het inderdaad een SMART error is en dat de schijf onbruikbaar is.
krijg geen os cd want dan had ik hem maar op moeten sturen voor reparatie.
kosten schijf en reparatie kosten en verzendkosten (heel duur schijfje dus) betalen.
zelf een hd gekocht geplaatst ...en daardoor vervalt hun hele support, is hun antwoord.

het vreemde is ik betaal toch voor de OS en zou toch op zijn minst een resceu CD erbij moeten krijgen.

dat is nu exact de reden dat ik bij de aanschaf van mijn pc indertijd niet alleen aangedrongen heb op een cd'tje, maar het gewoon geeist heb. De winkelier wilde mijn pc afleveren met alleen een resque OS op een afgeschermde partitie. Ik heb toen gezegd dat 'ie de machine mocht afleveren aan mij MET cd of anders niet........ Ik heb de machine gekregen...... met CD;)

Laatst bewerkt:
ik baal er ook goed van zeg.

ik kan iets anders proberen maar weet niet of dat werkt...mischien weet jij dat pasja.

kan ik een originele windows xp media center edition 2005 cd lene van iemand die gebruikt is op een zelf samengestelde pc...en die gebruiken in combinatie met mijn license key......of geeft hij dan aan net zoals bij compag dat de key alleen bestemt en geschikt is voor cd's van dell?

Ik weet het niet zeker, maar ik meen dat dat idd. problemen gaat opleveren. Aan de andere kant, proberen kun je het altijd want nee heb je,....................

[edit] nu ik er wat langer over nadenk: gelet op de hoge beveiliging die Microsoft sinds enkele jaren toepast, ben ik bang dat het e.e.a. bij de invoer van het nummer al fout zal gaan. Ik vermoed dat de pc zal zeggen dat de "key" ongeldig is............

Laatst bewerkt:
Bij mijn weten kan dat lukken,maar doe dan wel eerst een Bios reset, en haal eerst alle drivers van het Net die je nodig hebt er voor.

hmmmmmm.....ga het inderdaad effe proberen.......ik laat de vraag on opgelost staan en gaat even z'n cd halen bij iemand........eventuele suggesties om toch een dell cd/kopie te kunnen krijgen blijven natuurlijk zeer welkom.

ik ben over plus minus een uurtje terug en dan zal ik even een update geven over de situatie.

Is het niet zo dat op een CD'tje van Microsoft een verificatiekey is meegebakken zodat bij de invoer van de key tijdens de installatie "gekeken" wordt of het de juiste is?

nou ik heb nieuws.

na dat ik alle drivers eerst van het internet gehaalt heb.

en toen de windows xp media edition 2005 cd geinstaleerd heb bleek dat de licence key.....................................................:confused: :confused: :confused:

........................WEL WERKTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:p :D

heren/dames................een woord :thumb: :thumb: :thumb: .....klasse.

laat deze discussie een les zijn voor anderen en laat hen daaruit weten dat een andere licence key wel degelijk werkt met een andere os disc. zelfs een oem disc.

nogmaals klasse.

groetjes calibra24

Normaal word door Dell geadviseerd een recovery cd te branden als je een nieuw systeem koopt. sinds ik geloof ongeveer de helft van 2005, levert Dell inderdaad geen cd's meer mee. Echter de optie om een recovery cd te branden is niet aanwezig bij de Mediacenter editie. Met andere woorden, vreemd dat ze je die cd's niet op sturen. Als ik jou was zou ik toch nopg even een keertje bellen met Dell en nogmaals hen verzoeken de cd's op te sturen. Wat je nog wel zou kunnen proberen is ctrl f11 herhaaldelijk in te drukken vanaf dat je de computer aanzet. Nieuwe Dell machines worden namelijk geleverd met een windows recovery console. Dus dan kan je vanaf de harde schijf zelf windows opnieuw instaleren.

succes

Toch wordt ik hier een beetje moe van.

De topicstarter heeft zelf bij het bestellen van de PC ervoor gekozen om GEEN recovery cd er bij te kopen en dan achteraf gaan lopen 'zeuren' dat deze er niet bij zit.......dat is behoorlijk krom, voor € 5,95 had je het jezelf een stuk makkelijker gemaakt, daar moet je niet Dell de schuld van geven, maar jezelf.

Maestro.

Als een reactie op jou antwoord moet ik je wel gelijk geven.
Maar zoals je mischien wel weet is de website van Dell...vrij onoverzichtelijk en je moet honderden keren vinkjes aan of uit zetten ...mij is NIET opgevallen dat die keuze er was anders had ik hem zeer zeker aangevinkt......dit Verwijt ik mijzelf niet omdat ik het simpel weg niet gezien heb.....Als Dell nou eens wat meer naar zijn klanten zou luisteren zou dat alles alleen maar ten goede komen en zou dat zeer zeker een groot deel verwarring onder de klanten wegnemen........ik heb zelfs aan de telefoon met Dell gevraagd of het mogelijk was een cd te krijgen en heb zelfs aangeboden er voor te betalen.....ik kreeg van hun alleen maar een optie als antwoord en dat was ruim 100,- euro betalen voor een cd....waar je dus een complete nieuwe versie voor kan aanschaffen.....dus aan wie ligt dat nou??????

calibra24 zei:
Maestro.

......ik heb zelfs aan de telefoon met Dell gevraagd of het mogelijk was een cd te krijgen en heb zelfs aangeboden er voor te betalen.....ik kreeg van hun alleen maar een optie als antwoord en dat was ruim 100,- euro betalen voor een cd....waar je dus een complete nieuwe versie voor kan aanschaffen.....dus aan wie ligt dat nou??????

Dat ligt aan de Firma Microsoft, die wil namelijk liever niet meer dat er CD's worden verkocht, pre-installed versies zijn namelijk niet/nauwelijks illegaal te gebruiken, en verbiedt dus OEM leveranciers naderhand een losse CD te leveren voor de OEM prijs, ze mogen dan alleen nog een volledige versie verkopen voor de volle prijs, dus ook daar kan je Dell de schuld niet van geven.

Overigens, als ik een hoop geld uitgeef, lees ik wel alle kleine lettertjes en mogelijkheden. Bovendien staat er, bij mijn weten, in de handleiding die bij de PC geleverd wordt dat er wordt aangeraden een backup te maken van de OS partitie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan