Dell Dimension 4600 Upgraden voor FSX?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthijshulp

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2009
Hallo, ik heb een vraag.

Ik zou graag Flight Simulator X willen spelen maar mijn computer kan hem hoogst waarschijnlijk niet aan.. Als het lukt zou ik Flight Simulator X graag op Minimum laten draaien
Ik weet niet wat nou handiger is, een nieuwe videokaart, meer geheugen of?
Nou weet ik dat Flight Simulator X veel geheugen nodig heeft.

Systeem:

Dell Dimension 4600
Pentium 4 2.8Ghz of zelfs 3.0Ghz (zal even nakijken!)
1024MB Ram
128MB Nvidia FX5200

Minimum FSX:

Windows XP SP2 / Windows Vista
Processor: 1.0 Ghz
RAM: Windows XP SP2 - 256MB, Windows Vista – 512MB
Hard Drive: 14GB
Video Card: 32MB DirectX 9 compatible
Other: DX9 hardware compatibility and audio board with speakers and/or headphones
Online/Multiplayer Requirements: 56.6 kbps or better for online play

Laatst bewerkt:
Bij mijn weten heeft niet elke Dimension 4600 een AGP uitbreidingsslot.
Het is dus wel van belang dat zeker te weten. Hieronder een 4600 bord met AGP (groen) slot.
[smallimg]http://www.redplanettrading.com/ebay/motherboards/2y832/top800.jpg[/smallimg]

Verder zou ik geen kaart bij Dell kopen, die zijn veel te duur met losse onderdelen. Ter vergelijking, de kaart waar jij het over hebt (GF 9600 GSO) kost bij Dell iets meer dan € 100,- terwijl die bij andere PC zaken net € 80,- kost. Overigens gaat die kaart niet passen in jouw PC, dat is namelijk een kaart met PCI-e aansluiting terwijl jouw pc een AGP aansluiting nodig hebt.

Zoiets zal bijvoorbeeld uitstekend voldoen.
http://www.alternate.nl/html/produc...n=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=AGP&l3=ATI

Bij mijn weten heeft niet elke Dimension 4600 een AGP uitbreidingsslot.
Het is dus wel van belang dat zeker te weten. Hieronder een 4600 bord met AGP (groen) slot.
[smallimg]http://www.redplanettrading.com/ebay/motherboards/2y832/top800.jpg[/smallimg]

Verder zou ik geen kaart bij Dell kopen, die zijn veel te duur met losse onderdelen. Ter vergelijking, de kaart waar jij het over hebt (GF 9600 GSO) kost bij Dell iets meer dan € 100,- terwijl die bij andere PC zaken net € 80,- kost. Overigens gaat die kaart niet passen in jouw PC, dat is namelijk een kaart met PCI-e aansluiting terwijl jouw pc een AGP aansluiting nodig hebt.

Zoiets zal bijvoorbeeld uitstekend voldoen.
http://www.alternate.nl/html/produc...n=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=AGP&l3=ATI

Bedankt voor je informatie! Wat ik van veel mensen hoor is dat ik die videokaart speciaal bij dell moet bestellen maar dat is dus onzin? Verder lijk mij die kaart ook heel goed.

Inderdaad, dat is onzin.
In de Dell's die hier staan zit niet één orginele Dell kaart meer.

Inderdaad, dat is onzin.
In de Dell's die hier staan zit niet één orginele Dell kaart meer.

Oke bedankt, maar nou heb ik nog een vraag..
Hoezo zit hiet geen blauwe uitgang meer op? niet dat dat mij een probleem lijkt hoor wat in mijn Samsung 931bw zit ook zoon witte.

Je bedoelt een 'oude' VGA (D-sub) uitgang, bij de specificaties van de kaart staat:
Aansluitingen via adapter

2 x VGA Uitgang

Er zit dus een adapter bij om de DVI aansluiting te kunnen gebruiken voor een VGA monitor.

Je bedoelt een 'oude' VGA (D-sub) uitgang, bij de specificaties van de kaart staat:
Aansluitingen via adapter

2 x VGA Uitgang

Er zit dus een adapter bij om de DVI aansluiting te kunnen gebruiken voor een VGA monitor.

Ik zag het ja, en ik kan deze kaart gewoon aansluisten door hem in dat groene stripje steken, het schroefje aan draaien, driver installeren en klaar of zit dat anders?

Bijna goed.
Je de-ïnstalleerd eerst de oude videokaart driver, vervolgens de PC uitzetten, nieuwe kaart plaatsen, pc starten en driver installeren.

Bijna goed.
Je de-ïnstalleerd eerst de oude videokaart driver, vervolgens de PC uitzetten, nieuwe kaart plaatsen, pc starten en driver installeren.

Oke dank! Ik denk dat ik nog eens goed reviews over deze kaart ga lezen, volgens mij is t een goede game kaart en ga ik he volgende week bestellen!

Laatst bewerkt:
Het is een fatsoenlijke game kaart, er zijn natuurlijk betere, maar die kosten of veel meer (en zijn een 'overkill' voor jouw pc) of zijn PCI-e kaarten (en die passen niet in jouw pc)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan