Dell Dimension 5150 Nieuw Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

cuperuskevin

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2011
Beste mensen,

Ik heb zojuist een nieuwe videokaart in mijn Dell Dimension 5150 gestopt (MSI R5450 DDR3 1GB)
en heb de voeding vervangen van een 305 Watt voeding naar een 400 Watt voeding...
Ik had de eerste keer de videokaart erin gestopt en hij werkte maar toen zette ik hem uit en weer aan en toen deed hij het niet meer...
De computer gaat voor een seconde ofzo aan... en dan weer uit en dan weer aan en weer uit (enzovoorts)
Wat is het probleem?

Met vriendelijke groet,

Kevin Cuperus

Heb je al geprobeerd te starten zonder de videokaart? Probeer dat anders eerst. Als je pc dan nog niet start, moet je alles loshalen (ook stroom) van dingen die niet nodig zijn om op te starten. Wat er dan nog over moet blijven: brede voedingsstekker voor moederbord en de 4-pins voedingsstekker die ook naar het moederbord gaat, de koeler die op het koelblok van de processor zit, de LED's en de aan/uit + reset knoppen, de USB-aansluitingen en audio-aansluitingen. Kabels van harde schijven, DVD-spelers en overige koelers en het RAM geheugen en eventuele PCI-kaarten moeten eruit. Als je pc daarna nog niet start en geen piepjes geeft, is je moederbord of je processor kapot. Als je wel piepjes hoort, begin dan met het terugplaatsen van 1 reepje RAM geheugen. Als je pc daarna start, is het probleem óf een nog niet geïnstalleerd geheugenreepje, of een ander nog niet aangesloten component. Probeer zo door te gaan totdat je weet wat er kapot moet zijn.

Succes!

P.S. als je niet gewend bent je hele pc te ontleden en bang bent voor statische elektriciteit: zorg dat je latex handschoenen aan hebt, of zorg dat je af en toe de randaarde van het stopcontact aanraakt.

AndreazZz Bedankt voor je reactie :P
Het is al gelukt... De videokaart PCI 16x slot is beetje kapot dus ik moet de GPU aandrukken... Ik ga binnekort een nieuw moederbord kopen dus dit komt helemaal goed

Zaak is OPGELOST

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan