Dell dimension 5150 processor upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Ik weet niet of ik deze post al eerder heb gespost.

Ik heb een dell dimension 5150 met een intel Pentium 4 d 930 HT.
Deze wil ik upgraden naar een intel E 2180 2,8Ghz.
Ik weet/of heb gehoord dat dit moederbord ALLEEN Pentium D aankunnen!
Máár...Als ik naar de huidige processor kijk: http://ark.intel.com/nl/products/27518/Intel-Pentium-D-Processor-930-4M-Cache-3_00-GHz-800-MHz-FSB
Is de FSB snelheid 800Mhz!

En die ik wil upgraden óók! http://ark.intel.com/nl/products/31733/Intel-Pentium-Processor-E2180-1M-Cache-2_00-GHz-800-MHz-FSB

óók een FSB snelheid van 800Mhz!

Dus als je het mij vraagt kan deze processor er wel in:D
Of zijn er mensen die dit toch anders zien?:)
dan graag even een reactie.

Hoi Windowsfaq,

Je hebt het er inderdaad al eerder over gehad, http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/765912-pci-express?highlight=dell+dimension+5150
Het begon met een vraag over de PCI-e slot op het moederboard, en vervolgens naar een processor upgrade.
De processor pást wel ( socket 775 ) maar zoals in dat andere draadje gezegd, de Pentium D processor gebruikt een ander POWER MANAGEMENT dan een Dual Core .
Dat heeft verder niets van doen met de FSB ( FRONT SIDE BUS )

Dus...je kan het proberen, maar de kans is er dan je of de processor opblaast en/of het systeem start helemaal niet op.

Wat je wel kan doen is op zoek gaan naar een ander moederboardje, zijn vast nog wel te koop her en der, kosten ook niet veel meer.

Laatst bewerkt:
Hoi Windowsfaq,

Dit zal niet gaan omdat je ook met socket moet kijken en etc.

Tevens zou ik het niet doen omdat niet iedere mobile Processor even het zelfde is en niet gemaakt is voor 775 vermoedelijk heb je ook geen 775 in je laptop;)

Wat is POWER MANAGEMENT??:confused:

Waar zijn er dan wél mensen die hun processor upgraden geen risico krijgen?:confused:

Hoi Windowsfaq,

Dit zal niet gaan omdat je ook met socket moet kijken en etc.

Tevens zou ik het niet doen omdat niet iedere mobile Processor even het zelfde is en niet gemaakt is voor 775 vermoedelijk heb je ook geen 775 in je laptop;)

ehm die andere processor heeft dezelfde socket als de originele.
En we praten niet over een laptop:confused:

weet niet waar je het over hebt?

Hoi Windowsfaq,

Ik heb vanmiddag even voor je gezocht, op de site-waarvan ik de link heb gegeven- staat het volledige antwoord van iemand die zegt dat er een limiet is aan welke processor je hier in kan doen, dat heeft blijkbaar te maken met het Dell BIOS, die voltage maar moeilijk kan regelen van een dual core processor, die zijn nl. dynamisch in afgifte van vermogen.
Een Pentium 4 3Ghz ( ik noem maar iets) draait constant op 3Ghz, een Dual Core is alweer een generatie verder, en zal beter presteren naarmate er rekenkracht gevraagd word, en schakelt weer terug als de processor stationair draait.
Daartoe heb je een power management nodig, die het verschil in vermogen kan schakelen (voltage).
Zodoende zal een Dual Core niet werken in een Dimension 5150.

Ik heb een idee waarom er verwarring ontstaat, een Pentium D, ís een DUAL CORE, maar van de eerste generatie.

Ik denk dat ik net zoveel hits op Google heb gekregen als jij, en geen één geeft echt uitsluitsel.
In alle gevallen lees ik dat maximaal een Pentium D 945 ondersteund word, dus ook geen Pentium D 960.

Dus...nogmaals, als je het zeker wil weten, steek er een andere processor in, bv die dual core die je wilt, maar niet bij mij aankomen dat het niet werkt.
HIER een link naar het service manual van die desktop, waarin zelfs staat dat alleen Pentium 4 5xxx en 6xxx processoren met HyperThreading ondersteund worden.

Ok, Dan doe ik het maar niet om problemen te voorkomen:)

Bedankt!!:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan