dell dimension 8300

• Onderwerp starter Onderwerp starter tank
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tank

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
wat zullen jullie mij aan raden om te kopen ik heb een dell 8300 met 512mb nu wil ik graag een uitbreiding van het geheugen maar naar hoeveel ?

moet ik er een 1 gb bij zetten of 2 gb en wat voor modules zal ik nemen ?

2x 512mb
1x 1gb
2x 1gb

hoor graag jullie advies

misschien ook een goedkopen winkel ?

Omdat de Dell 8300 gebruik maakt van 'dual channel' moet je het geheugen in paren plaatsen, dus b.v. 2×512mb erbij. Als je een enkelvoudige uitbreiding doet, verlies je (merkbaar) snelheid van de pc.

Een redelijk goedkope 'geheugenzaak' is interngeheugen.com

Kijk anders eens bij pricewatch van Tweakers.net, wat de prijzen een beetje zijn.

en welk merk moet ik hebben dan ik had namelijk twee samsung stripjes van 1 gb maar dat werkte op een of andere manier niet terwijl wel de specificatie's goed waren pc 3200 400 mhz non ecc

Was het samsung geheugen ook CL 2,5 (op 400mhz) of sneller??

Gebruik anders eens één van de 'geheugen wizzards' op de eerder genoemde site.

CL 2.5 ????

ik heb geen idee ik heb dat terug gestuurd

groet jeroen

Geheugen

Je hebt met de 8300 wel een uitmuntende pc, mits hij voorzien is van de juiste onderdelen.
Je had je vraag niet hier hoeven te stellen als je voordien de Dell site bezocht had.
Ga daar eens kijken en je zult er achter komen dat je niet alle geheugens kunt gebruiken.
Je kunt ook zien wat wel bruikbaar is en dat elders aanschaffen.
Zelf heb ik iets meer dan 1 Gig maar raad je aan om als je echt wilt uitbreiden meer te kopen.

Ik weet niet of het, van uit het forum gezien mag, maar geef de exacte systeem vereisten zoals je ze nu hebt en van Dell op papier hebt gekregen eens aan me op.
Ik weet zeker dat ik je bij het upgraden kan helpen.

Stuur me eerst even een kort privé bericht

Hij kan dus ook gewoon naar interngeheugen.com gaan, zoals ik al eerder aangaf, daar staan geheugen wizards van Dane-Elec, Kingston en Transcend. Die helpen hem net zo goed als de Dell site.

mensen bedankt voor de info ik heb inmiddels het goede geheugen

in iedergeval bedankt voor de hulp

groet jeroen

tank zei:
mensen bedankt voor de info ik heb inmiddels het goede geheugen

in iedergeval bedankt voor de hulp

groet jeroen

Dan mag je de vraag op 'opgelost' zetten (rechts onderin het scherm)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan