Dell en Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisa

Inventaris
Lid geworden
5 feb 2002
Hallo allemaal,

Nog maar 3 weken mijn Dell computer maar ik kan er niet meer in. (zie elders)
Eén ding weet ik wel, ik wil een pc zonder al die fratsen van Dell.
Vraag 1: kom ik in de knoei met Dell als ik het anders opzet?
Vraag 2: Als ik alles opnieuw opzet met de Dell cd zal het wel weer met alles er op en aan zijn. Kan ik een Windows Pro van mijn buurman lenen en mijn code gebruiken of geeft dat problemen met Microsoft?

Ik hoor graag van jullie want een dode pc is ook niks :(

Ligt het niet aan de pc?

Als je zeker weet als het aan je besturingssysteem ligt, zou ik hem met de cdrom van Dell weer aan het draaien maken.
Dan kun je als nog informeren of de garantie niet vervalt als je hem opnieuw installeerd.
Heb je er geen garantie voorwaarden bij gekregen?

Het beste is altijd maar weer schone installatie zonder al die troep wat Dell er bij leverd,

Het beste is altijd maar weer schone installatie zonder al die troep wat Dell er bij leverd
Helemaal met je eens. Daar was ik ook als enige bang voor dat dit me niet zou bevallen.
Ik denk dan ook niet dat het aan het systeem ligt. Hier kun je lezen hoe ik dat voor elkaar heb gekregen.
Ik wil gewoon een simele opzet zonder al die fratsen en diagnose-programma's. Het irriteert me ook dat er op mijn c: een stukje voor Dell is gereserveerd waar ik niet bij kan komen. Best kans dat dit me nu opbreekt.
Als ik weer en pc koop is het weer een Dell maar dan gooi ik em meteen plat :D

Alleen..........die Dell key, past die bij een normale cd. Of zou er in die key iets van Dell opgesloten liggen. Dat is de vraag.

Ik heb ze vergeleken.
Bij Dell staat een map $OEM$ en DOTNET.SETUP
Tot nog toe heb ik geen grip kunnen krijgen op het begrip OEM. Als cd's met Oem een andere key krijgen hang ik.

Bedankt Gezina! Heel duidelijk zo.
Produkten verbonden met. Bah bah. Volgens mij lukt het nooit met die key. Dat zit vast anders in elkaar.
Ik heb nu Pro, het zou jammer zin als ik weer de Home moet nemen

Het irriteert me ook dat er op mijn c: een stukje voor Dell is gereserveerd waar ik niet bij kan komen

Als je dit niet kunt verwijderen met fdisk download dan madbood verwijder alle partities, en maak nieuwe partities aan aan.

Gewoon een opstartdisk aan maken opstarten met diskette en de rest wijst zich vanzelf
Hierbij heb je verschillende mogelijkheden zelf heb ik goede ervaring met Gdisk als fdisk niet lukt

Als je dit niet kunt verwijderen met fdisk download dan madbood verwijder alle partities, en maak nieuwe partities aan aan.
Die partities staan vol met muziek, film en dvd's
Ik vraag me af of ik de cd kan kopieeren zonder die OEM-toestand.
attachment.php

Grote kans dat daar al die diagnostische progjes inzitten waar je niets aan hebt. En misschien ook de manier van opzet van de c:\

Laatst bewerkt:
Als het mijn pc was wist ik het wel installeerde hem zoals ik hem hebben wou en niet die troep van dell er op.

Ik denk er net zo over. Eerst heb ik die Dell resource cd bekeken maar daar kom ik niet verder mee.
Bij Dell heb ik een vraag uitgezet en daar beweerde men dat de bijgeleverde cd net zo was als die van mijn buurman. Mooi niet. Weer die Oem.
Nu ben ik met Windows repair aan de gang en ik dacht als ik toch formatteer kan ik net zo goed wat rommelen en zo wat leren. Hm. Het commando Fixboot bracht me al naar Dell. Dus van de C: naar C:\Dell>fixboot. Vervolgens: weet u zeker bla bla. Als ik ja zeg gebeurt er niets meer :( Ik kom niet eens terug bij de prompt.
Toen ik n typte kwam ik terug (bij Dell)
Je wordt aan alle kanten vastgezet.
Is er niet een commando om die beveiliging te doorbreken?

Ik heb geprobeerd te herstellen. Dus een deel installatie volgen en dan de oude installatie overschrijven. Nu krijg ik weer gepiep dat bootvid.dll niet te vinden is :evil:

Ik ben aan het formatteren. En nu maar hopen dat ik toch van Dell afkom.

Tijdens de installatie krijg ik het verzoek om de cd met servicepack 1 er in te doen. Er mist een file. Op de cd staat 1a :eek:
Eindeloos rommelen met cd's alle versies gehad. Originele en kopieen. Trouwens, die XP Pro copie van mijn buurman werd mooi niet gepikt LOL. De handtekening ontbrak. :D

Windows staat er weer op. En raad eens...op een paar files na is de C:\ schoon. Ook die merkwaardig kleine partitie is niet toegewezen. Daar weet PM wel raad mee :-) Toch wel netjes van de firma Dell!

Dank jullie allemaal voor jullie raad! Ik ga weer gauw naar mijn kale pc toe, er valt een hoop te installeren!

groetjes
Elisa

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan