Dell geheugen upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peace

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2006
Berichten
6
Hallo allen,

Ik wilde mijn pc upgraden, maar dat lukt mij niet.
Ik heb een dell dimension 2400 series met:
512mb Geheugen Module voor Dell Dimension 2400 333 MHz.

Extra geheugen gekocht bij dell:
1 GB Geheugen Module voor Dell Dimension 2400 - (128 x 64) - 400 MHz
Nu wil mijn pc niet opstarten. Bij de eerste opstart herkent hij dat het geheugen veranderd is (zwart scherm met witte letters), maar daarna krijg ik alleen maar bij de volgende opstart pogingen de dell logo inclusief de bios aanduiding te zien. En daar blijft het bij. Ook bij het terug zetten naar de oude situatie (dus alleen de 512mb)
Kan iemand mij hiermee helpen :( ?

Groeten,
Odje
 
En je pc doet verder helemaal niks...? Geen bleeps? Heb je al achterop je pc gekeken naar de diagnostics leds?
Net onder de aansluiting voor toestenbord en muis zitten 4 leds (ABCD), en die geven aan of er een fout is geconstateerd bij het booten. Ledjes kunnen geel of groen zijn.
Voor uitleg van de leds (en de bleeps): http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/dim2400/en/sm_en/advtshoo.htm

Ha Robby,
Ledjes a en d zijn groen en b en c zijn geel en verder kom ik niet. Dan heb ik alleen de 512mb in zitten.
ik hoor het graag van je als je nog tips voor me hebt!!!
 
Ojee, da's een combinatie die niet in het lijstje voorkomt...:confused:

Toen je weer terug ging naar alleen die 512MB heb je toen weer die melding gehad dat het geheugen was veranderd?
Als je nu in de BIOS/System setup (F2 of F12 drukken direct na het aanzetten) kijkt, met dus alleen die 512MB erin, geeft ie dan bij "Memory information" ook die 512MB of een andere waarde aan?
 
Ojee, da's een combinatie die niet in het lijstje voorkomt...:confused:

Toen je weer terug ging naar alleen die 512MB heb je toen weer die melding gehad dat het geheugen was veranderd?
Als je nu in de BIOS/System setup (F2 of F12 drukken direct na het aanzetten) kijkt, met dus alleen die 512MB erin, geeft ie dan bij "Memory information" ook die 512MB of een andere waarde aan?

Hi Robbie,

Bedankt voor je reactie's.
Ik heb alle combinatie's gebruikt. Met 1G + 512MB, alleen 1G, alleen 512MB, zonder geheugen. Gewisseld van geheugenbanken.
F2 of F12 doet het niet. Eigenlijk start het niet op. Jah, het wil maar gaat niet.

Dell heeft mij vandaag gebeld. Ze vinden het ook vreemd. Ze vermoeden dat het aan mijn moederbord ligt. Ze gaan het verder uitzoeken en mailen me terug wat hun bevindingen zijn.

Pfff, ik hoop niet dat het een dure grap wordt.

Tips zijn nog steeds welkom.
 
Tja.... I'm out of options... Als je zelfs niet meer in je BIOS/System setup kan komen met F2 of F12... Dat is het eerste wat goed zou moeten werken, want anders kan je pc helemaal niks. Ergens is dan iets goed mis... :confused: Hopelijk heeft DELL dan nog een fijne, en goedkope, oplossing voor je.
 
Tja.... I'm out of options... Als je zelfs niet meer in je BIOS/System setup kan komen met F2 of F12... Dat is het eerste wat goed zou moeten werken, want anders kan je pc helemaal niks. Ergens is dan iets goed mis... :confused: Hopelijk heeft DELL dan nog een fijne, en goedkope, oplossing voor je.

Thanks Robbie.
Nadat Dell zelf mijn pc heeft kapot gemaakt was ik genoodzaak een andere pc te komen. Sinds kort heb ik een Acer. Werkt als de beste (vind ik tenminste).
:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan