Dell harde schijf vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Ik heb een Dell Latitude D830 laptop met een 120GB harde schijf erin. Ik zou deze eigenlijk willen vervangen door een grotere zodat ik zowel Windows voor (veel) games als Ubuntu kan draaien zonder dat ik ruimte tekort kom.

Ik heb eens gekeken naar die harde schijf die erin zit, en hij ziet er nogal plat uit. Ik weet niet of dit een standaard maat is, het is een schijf van Hitachi. Ik wilde er laatst eentje aanschaffen via een webstore, maar ik heb het toch maar niet gedaan omdat ik niet zeker wist of die wel in m'n laptop zou passen.

Weet iemand of een gewone laptop harde schijf ook in mijn Dell Latitude D830 kan?

Ja dat is allemaal standaard :)
Maar zorg wel dat je een 2,5' schijf koopt! Je hebt ook 3,5' , maar die zijn voor desktops :thumb:

Gaaf :) Ik vroeg het maar, je weet nooit met Dell...
Oke, dan wordt het tijd om een degelijke schijf hier in te zetten :P

is ie met zo'n kabel ingebouwd:
SATA2_cable_internal__s_ata_II_cable_security_clip_safty_clip_sata_shielded-MAXI-sata2kabel.jpg

of zo'n:
ide_133_cable.jpg

als het de laatste is,moet je een ide nemen als het de 1ste is een s-ata (2,5'')

Mja, de connectoren zitten verstopt in de laptop, ik hoef de harde schijf er in principe alleen maar in te schuiven. Het gaat om een SATA harde schijf trouwens :)

Sorry voor de dubbelpost hoor, maar ik zie hier dus twee leuke schijfjes, eentje van 320GB en eentje van 500GB. Echter, de 500GB heeft een rotatiesnelheid van 5400 rpm, en de 320GB heeft een rotatiesnelheid van 7200 rpm. Maken die rotatiesnelheden heel erg uit kwa prestaties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan