Dell Inspirion 15R Interne webcam werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kokkie20

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2006
Hallo,
Een vriendin van mij heeft sinds vandaag de laptop Dell Inspiron 15r gekocht.
Het gaat om een windows 7 home premium 64bit.
Na de installatie van windows wou ze haar interne webcam testen met de software die door dell erbij is geleverd.
Maar op het moment dat ze het programma opstart krijgt ze de melding: Geen ondersteunend apparaat aan.
Ik heb google afgezocht en hun komen met suggesties wat ik allemaal al geprobeerd heb:
- Opnieuw installeren
- Diagnostics (F12 tijdens opstarten en dan diagnostiscs laten lopen, wachten tot het klaar is. Dan moest je de optie nee drukken en dan zou er een nieuwe popup komen met extra dingen. Maar die kwam helaas nooit dus kon die check niet doen of de cam wel goed is)
- Drivers gezocht maar helaas niets kunnen vinden.
- Heb hun diagnostiscs website ook nagekeken maar helaas ook daar kon ik niet het probleem oplossen.

Wanneer ik in apparaatbeheer van windows kijk staat er een unknown device
Het staat onder:
Universial Serial Bus-controllers

Weet iemand hier een oplossing voor ?
Ik ga morgen nog proberen om het via dell op te lossen.

Alvast bedankt

Een nieuwe Dell, rechtstreeks uit de doos zou normaliter geen probleem mogen geven met de software. Kan ook bijna niet.

Even voor mijn idee. Heb je Windows opnieuw geïnstalleerd of is dit de installatie zoals hij geleverd is?

USB drivers zijn wel handig. Houd mogelijk verband met het antwoord op mijn eerste vraag. Alle drivers zijn keurig op de Dell site te vinden.

Een nieuwe Dell, rechtstreeks uit de doos zou normaliter geen probleem mogen geven met de software. Kan ook bijna niet.
Dat dacht ik dus ook, maar helaas is dat bij deze wel het geval.

Even voor mijn idee. Heb je Windows opnieuw geïnstalleerd of is dit de installatie zoals hij geleverd is?
Installatie zoals hij geleverd is, ze gebruikt hem alleen voor school, dus een upgrade naar een nieuwe windows is onnodig :)

USB drivers zijn wel handig. Houd mogelijk verband met het antwoord op mijn eerste vraag. Alle drivers zijn keurig op de Dell site te vinden.

Ik heb alle drivers up to date, maar helaas geen enkele deed het.

Dan vrees ik dat er iets defect is. Kan heel simpel het kabeltje van de webcam zijn dat niet goed vast zit, maar is nogal een klus om daar bij te komen. Zeker bij een nieuwe machine, morgen even met de helpdesk bellen.

Ga ik ook doen, kijken wat hun voor me kunnen doen.
Bedankt voor je reactie in ieder geval :thumb:

Na bijna een half uur aan de telefoon gezeten te hebben zegt de mederwerker van de technische dienst dat hij het ook niet meer weet en dat hij hem laat ophalen om te repareren.
In ieder geval bedankt voor je reactie! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan